Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettfoder
Läst 1923 ggr
Scilla
0

Odla levandefoder

Just nu har jag så att jag kan kläcka artemia och odlar även grindalsmask, men jag funderar på om man skulle odla något mer.

Vad rekommenderas, gärna något enkelt och som man kan ge förhållandevis mycket av?

Kan man beställa kulturer till t ex moina, vattenloppor och annat på posten, eller måste man hitta någon nära som odlar?

Scilla
0

En till fråga, när man ändå pratar foder.

Köpte frysta artemia igår (hur attans ger man enklast en pyttebit av en stor isbit?), men de hade massor med annat fryst foder också! Även samlingspaket med olika sorter, typ sex röda mygg, sex svarta mygg, sex artemia osv.

Nu tangerar frågan frågan ovan, men finns något frysfoder som är bra att ge mer som bas?
Röda mygg försöker jag ge en gång i veckan, samma sak med grindals även om jag fick tips på att öka det om jag ville ha lek. Har även lite flingor som de äter. Lite naivt så har jag inställningen att ju mer varierat desto bättre borde det vara ;)

maggan
0

Jag köpte samlingspaketet i dag.

Jag delar med en kniv om bitarna är för stora

Scilla
0

*väntar på fler svar* :)

[IsabelleA]
0

KerstinL? Vart e du? Oskyldig

kent
0

#4   i lokalen….jag har semester Cool

KerstinL
0

Bananflugor brukar vara ett populärt foder, speciellt hos Killis.. ; )Det finns en speciell sort som är framodlad som inte kan flyga, och då slipper man flugor i hela lägenheten oxå..

Jag vet inte hur det fungerar med att skicka startkulturer med levandefoder, har aldrig provat.. Flört

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Scilla
0

Om man ska satsa på att ha ett basfoder och sedan ge annat som komplement, vad ska man satsa på då?

Gav grindalsmask idag, men fiskarna var så sega, de flesta hann hamna på botten…

KerstinL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ger mina pellets/flingor som heter Aquatic nature som basfoder och levande/fryst mat som variation.

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Scilla
0

Just nu har jag också seras san flingor som de glatt äter. Funderar dock på att byta till GVG-mix, ser att den rekommenderas på killi.dk.