guppy + krabba = ????
Hej!
okej… jag tar det från början.
min brosa och hans kompisar har köpt en krabba idag som dom delar på ii MITT akvarium!
Dom döpte krabban till Råger
Råger är en väldigt söt krabba men dom var ganska dumma så dom kållade inte om tempraturen (som stå prasis brevid priset) stämnde eller vad krabban äter!
så jag fick cykla till afären och kolla vad den åt och köpte ett packet frysta mygglarver åt den, jag kunde ha köpt tubifleks men det var för dyrt!
och nu vill jag gärna veta om det är så bra med en krabba och guppys i samma akvarium! dom sa att just den sorten (black krabba) är veldigt fredlig mot andra arter t.e.x guppys men man vet ju aldrig!
jag har sett när jag matade dom att mina guppys var väldigt nyfikna på vad han var för något så dom har simmat fram men han segar ifrån (rycker till mot deras håll) så efter ett tag ger dom upp.
det jag vill veta är om någon annan har en black krabba som kan tipsa mig om hur jag ska göra! t.e.x ska jag göra något spesielt?, behöver han något spesielt?, hur mkt mat ska han ha? och är black krabbor verkligen så fredliga som dom sejer?
jag hoppas ni kan svara på mina frågor!
loloomaten3000

PUFF^^