Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 1040 ggr
limaka
0

neon

tja jag hade 13 neontetror forut 11 nya och 2 gammla. men efter ett bra tag sen börja dom nya dö nu har jag kvar 4 st 2gammla och 2 va de nyare. vet nånn här nånn orsak?

LisenN
0

Att fiskar dör kan bero på många olika saker.

Det jag tror är den vanligaste orsaken är dålig vattenkvalite, bristfälligt vatten kan göra fiskarna sjuka och i värsta fall dör dom av det. En kombi av för få vattenbyten och för mycket mat är förödande.

Så, hur stort kar gick/går dom i?

Hur ofta byter du vatten och hur mycket/gång?

Hur är syresättningen i karet?

Ser fiskarna sjuka ut på något sätt?

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

limaka
0

jag har fler fiskar i det akvariumet och dom verkar inte ha tagit så stor skada.;p

volvo-sport
0

Så, hur stort kar gick/går dom i?

Hur ofta byter du vatten och hur mycket/gång?

Hur är syresättningen i karet?

limaka
0

just nu i ett på 108 literGlad

myhombrero
0

Jag tror snarae att neontetrorna är för hårt avlade. Vi köper dom inte längre pga av den anledningen att dom bara dör. Samma med glödbandstetran, vi köpte ett stim men har bara en kvar.

Andra fisksorter lever och mår bra och vi har flera gånger testat vattenkvaliten och den har varit utmärkt.

KerstinL
0

kan vara neonsjukan oxå, går bara på fiskar med "neonband"..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

limaka
0

tack#5   jag tror också att det är avlet för jag har ju kvar mina älsta ju;p

myhombrero
0

#6 mina har inte dött av neonsjuka, har haft det en gång. Och dessa fiskar visade inga sånna tecken.

Vi fick våran förklaring av våran lokala zooaffär att dom odlas/matas hårt i optimala förhållanden. Sen när dom kommer till våra akvarium klarar dom av inte våran vattenkvalite trots att den är bra.