Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 1960 ggr
Andi
0

Äppelsnäcka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon som kan tala om vad det är för rör som sitter till vänster på snäckan. Det är säkert en dum fråga men jag är helt färsk när det gäller äppelsnäckor så jag har inte sett det förut.

Skulle kunna gissa på äggrör eller dyligt men som sagt nybörjare som är tacksam för svar.

MajaaR
0

Jag har för mig att det är ett andningsrör..?(:

LisenN
0

Det stämmer bra det :-)

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

KerstinL
0

Visste ni om att Äppelsnäckor är tvåkönade men endå inte.. Äppelsnäckan är både hona och hane i ett men dom måste träffa en annan Äppelsnäcka för att bli befruktade. Dom har ett "parningsorgan" som dom befruktar varandras ägg med, sen kan båda snäckorna lägga ägg. Kent pratade med en på forskningsavdelningen på karolinska som forskat just på Ampullarier och hon berättade en massa roliga saker.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Lovizaa
0

Kan man ha kräftor i samma akv. som fiskar? x) Såg en jättefin på internet. :D

PatrikN
0

ja men om kräftorna får tillfälle så äter dom fisk.

// Patrik

Lovizaa
0

Åh. Ah. Men den var jätteliten, såg det ut som iaf.

KerstinL
0

Var det en kräfta då, inte en räka..? Alla kräftor blir inte stora men dom flesta blir så att dom kan äta upp fiskarna om man har otur. Dessutom tror jag det är förbjudet att ha kräftor i Sverige (inte säker..)

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Lovizaa
0

haha, chansade bara. Men kolla på brommazoo (?) hemsida och tryck på fiskar/reptiler. Den första bilden tror jag…

volvo-sport
0

japp visst va det en liten rackare men den va för saltvatten Cool

Andi
0

Tack för svaren.Glad

Lovizaa
0

Det finns en randig sort av snäckor, kommer inte ihåg vad den hette, men såg den på djuraffären idag, den var häftig, måste man ha 2 lr fler av dom? (den hade svarta ränder)