äppelsnäckor
Kan man ha olikfärgade snäckor i samma akvarium och få olika "rena" färger? T.ex en gul hona och lila hane-kan de få gula & lila bebisar, eller blir ingen av ungarna "riktig" färg?
Man får (oftast) rena färger. Har hört att om man ska avla mer "seriöst" (vem som nu bestämmer när det är seriöst) så bör dem vara uppdelade efter färg och även bara avlas på dem exemplar med renaste färger. Sen tycker jag personligen att det skulle ju va skoj om man kunde odla fram fler olika färger. ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Jag har två blå, en ljusgul, två brungula med blå fötter som jag misstänker är korsningar? Skulle vilja få tag på några till riktigt gula, och även rosa eller lila. Vet du någon som säljer? Lämnar man in på postkontoret på t.ex ICA och skickar som rekommenderat så att köparen och och hämtar upp så borde de ju gå att skicka oavsett årstid?
Jag har riktigt gula, i överflöd dessutom ;) Att skicka som rek borde ju funka för då är det ju iaf inomhus hela tiden. Har lila med, dem rosa jag har är väldigt små än så dem är inte flyttklara, dem vuxna har redan fått flyttat.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Åh vad roligt!! Mailar dig via din sajt!! / Katarina
Jag är intresserad av vita, bruna eller mönstrade om någon skulle ha… Egentligen alla färger utom rosa och gult.
#5 Vad menar du med mönstrade? Randiga?
Har ett par vuxna bruna till salu. Även jade (gulgrönt skal med lila fot) nån vuxen och sen några små.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

har några gula , brun randiga , jade till salu