Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 1558 ggr
Andi
0

Bild hjälp

Är det någon som kan tala om hur ni får så fina bilder på era fiskar.

Mina blir suddiga hur jag än bär mig åt eller så får jag blixten mitt i bilden som bländar.

Har ni någon speciel kamera eller?

Faxlin
0

Att fota fiskar är svårt. Om jag tar 100 bilder får jag kanske ett bra och 10 skapliga liksom. resten är det bara att slänga.
Försök att fota på dagen då du har naturligt ljus. sedan bruakr jag försöka slippa använda blixt, sätter mig lite på sidan så att jag fotar snett in i akvariet. Då slipper jag oftast skuggor från mig själv också.
Ja det är väl de små tips jag kan komma med. Finns de som är mycekt bättre på att fota akvarier än vad jag är.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Andi
0

Glad Tack för dom bra tippsen. Ska testa dessa imorgon.

KerstinL
0

Starkt ljus uppifrån är oftast bäst, inte bara rampen utan nåt litet extra liksom.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

SofiaBlomberg
0

Ett annat bra tipps, lite sent jag vet, men det är att ta ett kaffefilter och sätta framför blixten, då blir blixten "ljummare" och bilderna blir bättre i färgen,

Lycka till!

MVH Sofia

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

Chlngr
0

Jag brukar ta foton snett uppifrån med blixt. Men i det kar jag har mörk botten är det lite svårare att få bra bilder då brukar jag lägga över en till ljusramp.

myhombrero
0

Jag använder nästan aldrig blixt när jag fotar.

Jag tycker blixten bara förstör färgerna. Bra ljus i akvariet är det bästa. Sen att man har en ren ruta för minsta lilla skit syns jätte bra.

En snabb kamera är ett måste tycker jag, för fiskar är aldrig still.

idisen95
0

man kan ha kameran så nära att man nuddar glaset med blixt det blir jättebra då

Chlngr
0

långsamma fiskar går också bra. om det finns sånna vet jag ej Skrattande

myhombrero
0

# 8 mina skvätt tetror är rena drömmen att fota. Dom står nästan jämt still.

Större fiskar är också ganska lätta att fota, medan pyttesmå är supersvåra.