SHIT 5 st är gravida guppy
JAG HAR 5 som är smäll feta jag har alla i yngelkaret nu vad ska jag göra

Vänta tills dom föder och plocka sedan ut dom. Men om du räddar alla yngel kommer det nog snabbt bli ganska överbefolkat, guppys är ju gravida nästan hela tiden.
ha ett nät en bit ovandör botten och ha honorna där på nätterna ca från kl 18-09
Jag har just nu 4 Guppy yngel som jag hovade upp och la i yngel kassen. och du ska räkna med att varge Guppy kan få upp till 100 yngel var, så räkna med att få minst 50 yngel om dom får typ 10 var men någon karnske får 1yngel och någon 50 någon annan 115 och någon karnske 25 men om dom får många kan du få upp till 500 så du vet och om det blir för många så är det bara att ge dom som mat till några fiskar och då kommer dom få fin färg
Men det är alltså ingen fara med att ha 2 där inne i boxen då? i 2 dagar
ha dom bara under natten i yngel kassen för annars riskerar dom att dö ta ut dom ur yngelkassen på morgonen och i på kvällen dom måste få röra på sig.
okey, men jag har dem i yngelboxen inte en kass eller det är samma sak
ja det är samma grej ska kolla vad det står på förpackningen.
Ok!!,, Hoppas dem får har släckt där nu så , , ska hålla ett öga,, man ser ögonen på yngeln i genom den svarta fläcken
gör man men ögonen lyser tycker jag hihi det står "guppy breeder" på kartongen och det är en svärdbärare med yngel under dig på bilden XD
Haha XD okey

Jag har då aldrig släppt ut mina honor ur yngelkassen på dagen.. Och dom har klarat det fint.
Ok , så jag behöver inte det då, men kan endå göra det för jag vill ha fiskar i form haha
#12 ja och dom gravida människor som snart ska föda går ju runt för att få värkar men ha dom över natten det blir bra
Dom dör inte av att vara i yngelkassen i flera dagar!! Den är gjord för att man ska kunna ha honan däri och så att hon får lugn och ro, har man i en liten växt så känner hon sig helt trygg.. Håller man på och håvar upp henne och stoppar i och ur akvariumet hela tiden så blir hon jättestressad! Dom föder när det är dags, vare sig det är på dagen eller natten..
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Det jag tänkte på är att det är lite trångt i en kasse med flera honor samtidigt, speciellt eftersom hon spärrar av den på mitten också…
Risken är större att ynglen blir uppätna i yngelkassen än i akvariet om hon har flera honor i samma kasse! då har ynglen ingenstans att komma undan, det är grymt.. Det jag menar är att en hona i en kasse är ingen fara alls, hon kan gå där i en vecka utan problem.
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Jo, jag tänkte det med… :/
Bara man har växter så söker sig ynglerna dit själv. Men man kanske ska mata lite extra och byta vatten oftare ifall ynglerna inte vågar komma fram när dom stora fiskarna äter.
Jag brukar i varje fall försöka mata lite extra iaf första tiden, och byta lite oftare istället. Känns mer naturligt än yngelkasse :P Jag har ju inget behov av att ha kvar alla yngel, mig gör det inget om varje fisk får lite extra näring och bara 5 yngel överlever, t.ex.
Det låter kanske lite illa men spelar det någon roll om du inte får behålla alla yngel?
För de andra fiskarna i tanken är det jättebra med levande föda ibland, jag funderar på att ha Guppys bara för att mina ska få "riktig" mat ibland.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
bilder? hur många yngel har du nu? hur många har ynglat av sig?