Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: förlossning-bb-barnkammare
Läst 2295 ggr
Rabbits
0

När tror ni det ploppar yngel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej . har köpt 5 nya Guppy honor idag alla var med yngel!! :O . och placerade dem 2 , som hade biggast mage, när tror ni dem kommer , föda,!!? här kommer bilder

Rabbits
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

--

idisen95
0

sh*t vad feta dom är men guppies håller sig så länge som möjligt när dom har flyttat så ta ut dom över dagen annars kan dom dö. dom ynglar oftast av sig på natten.

Rabbits
0

Men ska jag ha dem ute på dagen . och inne på natten ? eller ? asså i yngelboxen

idisen95
0

och du behäver inte göra en ny tråd för varje fråga och speciellt inte om det handlar om nästan samma sak. och om tråden är på senaste inlägg behövs det ju inte XD så du vet :D

Rabbits
0

Okey men ska jag ha dem i yngelboxen nu , och sen på natten sen på dagen släpper jag ut dem!!, men är rädd att dem får när jag är i skolan och att dem andra käkar upp dem! :(

idisen95
0

Ja  ha dom där fiskar brukar iprincip alltid få yngel på natten. vilka fiskar har du i akvariet? och även om dom skulle få yngel på dagen så kommer dom simma och gömma sig i någon grotta eller bland stenarna eller "i" en växt. och det skulle karnske vara 50 yngel som föds och sen så karnske bara 10 blir uppätna. Vilka fiskar har du?

Rabbits
0

jag har bara guppysar. och en pytte mal

niffen
0

Du får fler chanser att få yngel, du har ju tre andra tjockisar ;)
Bättre att bara några ur varje kull överlever än att guppymammorna dör, inte sant?
Har du någon tät växt i akvariet där ynglerna kan gömma sig, så ordnar det sig  :)

Rabbits
0

Ok jag tog en grotta från min lillebrors akvarie jag skölde av det med kallt vatten lite, pluss ja tog min miny växt och satte framför grottan

idisen95
0

det blir bra och någon av dom som inte e speciellt tjocka kanske också får yngel inatt men färre och så hamnar ju dom där

Rabbits
0

Men ,, jag har en grotta som jag tog av dennys min lillebrors akvarium och satte ner den sen satte jag min miny växt framför den !, men är det större chans att honorna äter upp yngelna om dem två honorna föder i boxen äter dem upp alla då eller, och är det bättre att ha den släppta i hela akvariumet ?

idisen95
0

men det är ju "galler" ovanför ynglerna och under mammorna. och sen så är det ju en plast skiva mellan  honorna då nej ha dom feta honorna i yngelkassen över natten och ute i akvariet på dan. det är extremt jobbigt att håva upp yngel och jag har bara hovat upp 4 och dina kommer säkert få fler. men jag hovar upp så många som jag hittar.

Rabbits
0

Ja, ja, om jag får många ska jag byta med djuraffären här i sjöbo sen :) Och ni kan ju få köpa också , helt gratis?

idisen95
0

haha jag kommer nog få egna och det lär bli ganska trångt om vi köper fler. undrar vart det lilla akvariet som jag hade när jag var 5 är någonstans hade guldfiskar och dom fick yngel en gång sa mamma men jag minns inte ett dugg förutom att jag begravde en fisk i sandlådan en gång tror jag hihi.

Rabbits
0

haha stakkars fisk nemen xD

idisen95
0

#156 men den var död

Rabbits
0

jahaXDXD

Rabbits
0

NU FÖDER MIN HONA

idisen95
0

ok vad kul bilder? är hon i yngelkaret?

idisen95
0

hur många bäbisar e det?

Rabbits
0

25 stk och det kommer fler

idisen95
0

ok fick båda yngel? hur många är det nu?