Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 1505 ggr
Rabbits
0

Yngel?

Ja har 3 honor och 2 hanar, En hona dog igår,, ! :( men en hane har varit på en hona nu i 2 dagar hur stor chans är det att hon är med yngel?

KerstinL
0

Guppys bär i stort sätt alltid på yngel.. Så chansen är ganska stor att hon är "gravid".. Bara att vänta i 20-25 dagar..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Rabbits
0

Vadå har dem alltid yngel då?

idisen95
0

asså dom är typ alltid gravida  om det är en hane och någon hona

Rabbits
0

Konstigt? ,  vet du , varför min ena hona är slö?

idisen95
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

karnske före att hanarna är efter henne helatiden , kolla om Guppy honorna har en svart grej i magen då är dom med yngel jag hatr 3 som är med yngel.

Rabbits
0

Japp hon var med yngel , men fick spola ner hon! :( Dem börja nafsa på henne, det kan va som du sa , miina hanar var på henne hela tiden , ja vänta den ena som lever har en svart prick, men jag har en orange, fisk men dens är orange asså dräcktighets pricken ,

idisen95
0

det vet jag inget om oranga prickar är det en platy? en sån bakom tetrorna? dom har också svarta grejer i magen. du kan ha den enda Guppy honan som är kvar någon annanstans typ i en stor skål och byta några deceliter vatten varge dag och ha i lite acqasafe, mata med en liten nypa mat varge dag evetuellt något annat,

Rabbits
0

Ni kanske kan se om hon har yngel jag vet inte

Rabbits
0

Men ska jag inte ha en pump eller något?

Här kommer en bild till på samma guppy

idisen95
0

jadå hon har yngel i magen, en bild på den oranga fisken kan va bra och så frågar vi KerstinL

Rabbits
0

Okey,, Men asså man ser inte den pricken så tydligt men sska se

Rabbits
0

Men ja har ingen fisk skål ,, men kan se endå, men ska jag inte ha någon pump kan inte du förklara från pungt till prick hur jag ska göra?

idisen95
0

vilken är den oraga fisken?

Rabbits
0

Den som är på bild över där det står jag har ingen fisk skål

Rabbits
0

Måste bara sätta in en bild på min stiliga hane

Rabbits
0

Men asså jag flyttade över min hona till mitt yngelkar som man har i samma akvarium

idisen95
0

ha en stor glas skål eller ett annat akvarium om du inte har det så ta en gb-glass låda. ta hälften av lådan med akvarie vatten och häll i några deciliter kran vatten några centimeter från kanten i samma tempratur och häll i några droppar acqasafe och låt stå ca 10 min  sen tar du och häller i fisken och låt den vara i någon minut mata den om den inte har ätit och så ska du hällst ha en växt i vattnet och sen kan du ha några stenar på botten och nästa dag kollar du henne och byter ca  en tiondels vatten  och matar lite mat inte som i akvariet ca en mini nypa och så gör du varge dag

idisen95
0

nej ha inte i yngel kart då kommer hon dö där ska man ha när hon ska yngla av sig.

Rabbits
0

Men varför skulle jag göra så det med glasskålen?

idisen95
0

det kan va bra om hanarna fortafarande jagar henne

Rabbits
0

okey men är du säker på att hon inte dör där.. men jag har ju en till hona , hur gör vi med henne

idisen95
0

hur många Guppy honor och hanar har du?

Rabbits
0

Så har fixat det kolla här räcker det?

Rabbits
0

Jag har 2 honor och 2 hanar eftersom 2 honor dog idag och igår

idisen95
0

ok ha honorna eller honan i skålen :) det är jätte snyggt

idisen95
0

jag råka göra två inlägg så här är min snygga Guppy hane :D tycker bakfanan liknar en eld

Rabbits
0

Tack är du säker på att dem inte dör

idisen95
0

jag tror inte det 90% säker  om du tar hand om dom bra så borde inget gå snett och sen när dom ynglar av sig har du ynglerna där i :)

Rabbits
0

det är 22 dagar till den ska yngla

Rabbits
0

Dem värkar jätte stressade! är det farligt

idisen95
0

hmm , jag vet inte jagar fortarande hanarna honorna?

Rabbits
0

Men jag har ju flyttat dem det sa du ju att jag skulle göra?

idisen95
0

ja men innan du flyttade dom?

Rabbits
0

Japp, eller ganska

Rabbits
0

Men har en liten fråga, mina fiskar vill alltid dö `? varför är det någon förgiftning i vattnet eller

idisen95
0

jag vet inte du karnske har nitrit i vattnet, men har någon hane dött eller är det bara honor om det bara är honor så är det för att hanarna jagar dom så dom blir stressade. är honorna i skålen fortfarande stressade?

Rabbits
0

Jaa,, det är för det mästa bara guppyer som dör, och då honorna ja!  men vi tror på vattnet för vi har haft tyyp 5 Guppy innan alla dog och jaa dem är stressade när jag kommer och kollar

idisen95
0

oj mina fiskar kommer fram och är jätte "tama" ta en påse vatten från akvariet och gå till en djuraffär och fråga om dom kan kolla om det äör något fel på vattnet.

KerstinL
0

Här finns en jättebra sida som beskriver förgiftning.. --->  Är det 2 honor i den lilla skålen så kan dom stressa varandra, det bästa vore om du hade en varsin skål till dom. Annars tycker jag att idisen95 har varit jätteduktig på att förklara hur du ska göra, speciellt i inlägg #17

Levandefödare (guppy, platy, svärdbärare, molly är dom vanligaste) är i stort sätt alltid med yngel eftersom det räcker för dom att "para sig" 1 gång i hela sitt liv.. sen sparar honan hanens mjölke och befruktar sig själv. Därför får levandefödare (som varit med en hane) oftast yngel 1 gång/månad vare sig man har en hane eller inte i akvariet. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Rabbits
0

Oj , tack det var en bra sak,, det ska jag göra? men brukar dem kolla det?  men dem är bara stressade nu när dem är i skålen för allt är nytt där, och det är tydligen gott om syre där för dem har inte gått upp en endaste gång och tagit luft eller syre

Rabbits
0

Min hona har tydligen precis blivit asså är dräktig , har varit nu i 1 dag, om hur många dagar börjar hon eller ska hon bli tjock

idisen95
0

jag vet inte? troligen efter 1 vecka

Emma-N
0

Alla mina guppy-honor är "gravida" konstant..  Inte kontigt att det blir överbefolkat fort..Obestämd