Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 865 ggr
Susanne
0

Hej! Jag är ny här.

Hej alla!

Susanne heter jag och har idag ett litet sällskapsakvarium på 60L.
Där simmar Humlor, Regnbågs Goby, Sorgmantlar och Kilfläckar.
Jag är nybörjare på sällskapsfisk och har ingen erfarenhet alls hur och varför…
Under ca sju år var Malawiciklider min stora hobby och jag hade ett par 150L tankar där de förökade sig i parti och minut. Jag visste egentligen inte hur man tog hand om dem heller men det verkade ju fungera det jag gjorde…eller inte gjorde.
För fem år sedan flyttade vi en del och jag avvecklade, jag orkade inte släpa med mig allt vilket jag idag ångrar djupt.
Att det blev ett litet kar var för att se om jag fortfarande har intresset och man kan väl säga att efter ett par timmars tittande i tanken varje dag och letande efter en större tank som jag gillar KAN det vara så att jag åter är fiskbiten.
Jag ser iallafall fram mot att lära mig om de "nya" sorternas fisk i min tank.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

KerstinL
0

Hej och välkommen hit!! Det låter som om du har blivit fast igen ja.. hehe Jag har haft akvarium i stort sett hela mitt liv, och man kan ju lugnt säga att det gått framåt sedan 70-talet!!

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Scilla
0

Hej! Här har du en till som blivit beroende. ;)

Susanne
0

Hej hej!

Susanne Glad

Susanne Glad

OlleA
0

Hej Susanne! Glad