Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 865 ggr
Susanne
0

Hej! Jag är ny här.

Hej alla!

Susanne heter jag och har idag ett litet sällskapsakvarium på 60L.
Där simmar Humlor, Regnbågs Goby, Sorgmantlar och Kilfläckar.
Jag är nybörjare på sällskapsfisk och har ingen erfarenhet alls hur och varför…
Under ca sju år var Malawiciklider min stora hobby och jag hade ett par 150L tankar där de förökade sig i parti och minut. Jag visste egentligen inte hur man tog hand om dem heller men det verkade ju fungera det jag gjorde…eller inte gjorde.
För fem år sedan flyttade vi en del och jag avvecklade, jag orkade inte släpa med mig allt vilket jag idag ångrar djupt.
Att det blev ett litet kar var för att se om jag fortfarande har intresset och man kan väl säga att efter ett par timmars tittande i tanken varje dag och letande efter en större tank som jag gillar KAN det vara så att jag åter är fiskbiten.
Jag ser iallafall fram mot att lära mig om de "nya" sorternas fisk i min tank.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

KerstinL
0

Hej och välkommen hit!! Det låter som om du har blivit fast igen ja.. hehe Jag har haft akvarium i stort sett hela mitt liv, och man kan ju lugnt säga att det gått framåt sedan 70-talet!!

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Scilla
0

Hej! Här har du en till som blivit beroende. ;)

Susanne
0

Hej hej!

Susanne Glad

Susanne Glad

OlleA
0

Hej Susanne! Glad

Kul att du har hittat till det här trevliga forumet! Jag är inte så aktiv här ännu, men förhoppningsvis kommer det att bli bättre i nästa vecka när jag får igång min nya dator hemma. Jag har hållit på med akvarier i ca 30 år och har nu 8 st igång. Mest odlar jag killis och vildguppy. Jag är med i Uddevalla akvarieförening och Skandinaviska killisällskapet, och har lärt mig mycket på mötena hos dessa och andra föreningar. Humlafiskar och regnbågsgoby låter intressant! Det är kul när folk har lite annorlunda fiskar. Åtminstone humlafisken vill dock gärna ha lite salt i vattnet, något som tetror och rasboror inte tycker om. Det är nog bäst att ha dem i varsitt akvarium. Man lär sig hela tiden, det är det som är så roligt med akvariehobbyn!

Olle

Faxlin
0

Hej och välkommen hit. Här får man svar på det mesta genom att fråga eller leta i de artiklar som finns. Har du något särkilt som du vill se en artikel om så hojta till så försöker vi fixa det också.

Mvh Åsa Faxlin medarbetare

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

MajaaR
0

Välkommen ! :D

Susanne
0

Tack alla!
Ni gör så att man känner sig välkommen.

Susanne Glad

Susanne Glad

Andi
0

Hej Susanne

Kul att du okså hittat hit.

Jag hade akvarium när jag var liten och efter en skada i ryggen så

tog jag upp intresset igen. Köpte ett litet akvarium och trodde det skulle räcka men fastnade totalt så nu har jag tre akvarium och har utökat med räkor som jag blivit helt fast i.

Jag har inte varit med här så länge men tycker att detta forum är jätte bra, har hittat en massa bra artiklar och det är kul med mäniskor som har samma intresse.

Glad