Kan min mal ha svultit ihjäl?
Har i ett par veckor oroat mig för min mal. Är inte säker på vad han var för sort, såg ut lite som en större Ancistrus. Dels är det väldigt lite alger i vattnet och sedan har det känts som om han magrat. Har gett sjunktabletter men dom har han aldrig brytt sig om, inte ens när de legat bredvid honom.
Idag låg han död och blek på botten, tråkigt. Kan han helt enkelt ha svultit ihjäl?
Funderar på hur jag ska göra nu, har två siamesiska algätare, fem räkor och tre kuhliålar som städar botten. Det är väldigt lite alger i allmänhet, stenarna är blanka och fina.
Ska jag skippa mal eller köpa någon Ancistrus istället?

Man måste alltid mata med bottentabletter spelar ingen roll om hur mycket alger man har eller inte har
Man får prova sig fram med olika sorters bottentabletter så man hittar en dom tycker om.. Får malarna inet extra utöver algerna i akvariumet så får dom inte i sig allt dom behöver näringsmässigt. Jag tycker nog inte det behövs nån ny mal om akvariumet är algfritt och fint, Ancistrus är ju oxå en mal så..
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Har testat lite olika sjunktabletter, men malen har tyvärr aldrig varit intresserad.
Ska avvakta och se, blir det inga alger så är ju en ny mal överflödig.