Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 1330 ggr
Totte-
0

HJÄLP!! HAN DÖÖR:(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag ska till min stuga idag och jag tänkte att jag kunde ha min hane i yngelakvariet och honan i ett yngel"nät" så hanen skulle kunna bygga skummbo men inte para sej emd henne förns jag kom hem… Och dom har varit så i mindre en ett dygn och hanen bara ligger ner på bottnen och typ döör. Han va intresserad av honan gätte mycke i början sen nu när jag va och kollade på morrgonen så va han typ döende:( Han låg mellan glaset och doppvärmaren och andades nästan inte och va gätte blek i ansiktet, när han simmade så va det som att han va yr eller nåt han bara gungade fram och orkade nästan inte simma. Nu flyttade jag tillbaka honom till sitt eget akvarium för jag tyckte synd om han. Jag matar honom varge dag och i sitt eget akvarium är han helt normal, förutom nu då…. Honan va helt normal och ville BARA para sig när jag testade att släppa ut henne å se vad som hände med hanen…

Snälla är det nån som vet vad det kan vara??

KerstinL
0

Det kan vara så att han är stressad av att se honan hela tiden men inte kunna göra något..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Totte-
0

Kanske men nu när han är i sitt eget akvarium så är han lika dan:( För det har aldrig hänt mig förut… När jag har haft dom så där:( Men han ska få vila upp över helgen när jag är borta så ska jag kanske testa igen nästa vecka, om han är normal då:)

Ove-D
0

Och nu är JAG orolig…

Min hona som la rom för knappt en vecka sen ser väldigt hängig ut. Hon är mycket ljusare på buken och bara ligger bland växterna….

Brukar honorna vara så här efteråt???

Totte-
0

Njäääe… Jag har ingen aning men hon kanske blir mobbad av dom andra eller det kanske tar på krafterna att göra ny rom..?? Jag vet inte nån mer erfaren får svara:P

Ove-D
0

Hon dog…

Hon var inte mobbad. Det enda var väl att hennes kärlekspartner KANSKE stressade henne, men ändå kunde hon vara framme samtidigt som honom… Jag får inte ihop det… elelr kan det vara att jag plockade över henne för snabbt efter leken att hon inte hann tömma sig helt och att romen i buken blev dålig???

KerstinL
0

det kan ju vara så att hon var "gammal" och att leken blev tuff för henne.. har du stor tempskillnad på "lekburken" och dit du flyttade henne?

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Ove-D
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 kanske det blev för stor skillnad… men det "konstiga" var hennes vita buk… Ja och ung är hon ju inte… hon var nog 5 år eller mer…