Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettalger
Läst 689 ggr
Scilla
0

Äckliga alger

Jag var borta över helgen och när jag kom tillbaka hade det helt otroligt fort poppat upp alger i mitt ganska nya akvarium!

Har inte köpt någon algätare än då jag fick rådet att vänta tills den hade mat, och nu har den då mat med besked! Skrikandes

Från mina stora växter, längst upp i topparna hänger lååååånga liksom algtrådar, grågröna. De svävar så "fint" i vattnet. Någon som har en aning om vad det kan vara och vad jag bör göra förutom att köpa en algätare?
Vattenbyte och allmän översyn vara annars planerat till imorgon…

Faxlin
0

Hur har det gått med algerna? Har du fått bukt med dem?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Scilla
0

Jag gjorde ett ganska stort delvattenbyte, tog bort en del alger med fingrarna och köpte algätare. Det är lite alger kvar på växterna, men de ser inte ut att bli fler, tvärtom. Om min algiga sten har aldrig varit renare (den måste ha varit i akvarium tidigare då det var alger på dom dan efter att jag lagt ner den)

Nu får jag istället mata alla mina bottenlevande djur, det börjar vara ett gäng. 3 kulhiålar, två siamesiska algätare, en mal jag tyvärr missat namnet på och ett gäng med Körsbärsräkor.

Blir det fler fiskar får det nog bli sebrafiskar eller nått som håller till lite högre upp ;)