Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 1236 ggr
squaw
0

Söker akvarie!

undrar om någon här bygger akvarie.söker ett 12 kantigt stort akvarie.eller någon som kan kanske tipsa mig..En annan fråga är när man ska laga ett stort akvarie sprickor i kanterna.hur gör man?var får man tag eller bra böcker för nybörjare till akvarie.

Aribigga
0

Bara nyfiken, varför vill du ha just 12 kantigt?

lurvponnyn.vimeddjur.se

[IsabelleA]
0

Hmm, jag har ett 6 kantigt, intresserad? är ungefär helt nytt, säljer det för 1000 kr + allt! sand, växter, stenar, fiskar osv. Alla kvitton sparade!

squaw
0

#1# för som jag har tänkt att plasera den…Flörtbehövs det en väldigt stort akvarium.#2# pm mig låter intressantGlad

Aribigga
0

#3 Bara så du vet är det ett himmla jobb att rengöra ett åttakantigt så jag skulle nog spy på ett 12 kantigt ^^

Lycka till emd ditt sökandfe i alla fall :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

squaw
0

#4#Skrattandeja, nog kommer det att bli jobb…men det får man ta i beräkningFlört.men det kommer bli så snyggt när det kommer på plats….

squaw
0

#4# Oskyldigjag var på din hem sida…du kanske kan komma med ett och annat råd dåSkrattandeKommer säkert att behövas..är det svårt att sköta saltvattens akvarium??det finns ju så läkra fiskar av de vatten..Glad

Aribigga
0

Tja du, jag har faktist ingen koll alls på saltvatten då vi bara sysslar med sötvatten. Men jag kan inte tänka mig att det är svårare att syssla med bara man har koll. Låna en bok och gå in på www.saltvattensguiden.se :)

Däremot så tror jag minsann att det är snyggare med bara åttakantigt akvarium än med tolv, blir så mycket skarvar ^^ Eller varför inte ett runt akrylakvarium?

lurvponnyn.vimeddjur.se

squaw
0

#7#tackar för ditt tips om saijten…Du är en lysande snille blixtOskyldig ja det har jag inte tänkt på att ha en rund..kanske vore något…att tänka påSkrattandevad är skillnaden av ett glasakvarium och ett akrylakvarium?nu kommer frågornaGladge mig ett bra tips på tystgående pump?(ska inte låta alls helst)som sagt jag har ej tidigare haft akvarium.Gladbara en stor skål med en Guldfisk i.Oskyldig

Aribigga
0

#8 Haha, tack så mycket bara glad att hjälpa till ^^

Vi använder mest eheimpumpar på jobbet, Vad är det för akvarium du har tänkt dig? Pelarakvarium eller? Vi har lite andra konstruktioner i våra pelarakvarium, jag är inte riktigt säker på vad för pump vi har i… Men jag kan ta reda på det om du vill :)

Hmm, acryl är sjukt lätt att repa, du kan bara ha extremt mjuka fiber i det (det gröna på en vanlig tvättsvamp går inte) så det är jobbigt att göra rent. I alla andra avseenden är det bra, lätt att bära och hantera, då slipper jobbiga skarvar mellan glasen och det är ganska fräckt med ett cyliderakvarium tycker jag :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

squaw
0

Gladeheimpumpar???pelarakvarium?Oskyldigja vore gulligt om du vill göra det.ja det låter ju häftigtSkrattandemed cylinderakvarium.det låter ju bra med acryl för att göra rent…..

Aribigga
0

Hmm, eheimpumpar finns i de flesta akvarieaffärer, men som sagt man kan ju lösa det på annat sätt också :)

Om du går in på www.levandeinterior.se och klickar på akvarium och sedan bildgalleri så kan du se bilder på både cylinder och pelarakvarium.

(OBS jag hoppas detta inte blir som en annons eftersom företaget inte säljer akvarium, ville bara visa bilderna.)

Fast jag får fråga nästa vecka, för just nu har jag semester ^^

lurvponnyn.vimeddjur.se

TerriZue
0

#2 Hur många liter är det i akvariet? Jag skulle vilja ha ett till akvarium och är ute efter just ett 6 kantigt. Pm:a gärna mig om du har det kvar. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus