Kostnad
Hur mycket kostar ett normalt akvarieintresse i månaden ca? Ett lite mindre akvarium (60-70l kanske?) och inte allt för avancerade grejer. Vad bör man vänta sig att lägga för summor, både engångssummor och återkommande.
Är nämligen väldigt sugen på att skaffa fiskar, men vill få lite koll först på vad det kan kosta.

Mvh Stephanie 

Ett startpaket på ca 50 L i en zoobutik brukar gå loss på mellan 500-1000, beronde på model, många gånger har dom kampanjer.
i ett paket brukar pump,håv,termometer,en burk mat och ev slamhävert ingå.
Sen är det mycket svårt att säga vad resten kostar beronde på fisk och växtval, men kanske runt en 1000-1500.
Men ett litet sällskapsakvarium kostar inte mycket i månaden.
Om du har en möjlighet att gå på en auktion kan du för ett par hundralappar få ihop allting, förutsatt att det du vill ha finns.
dock en varningens finger är att starta upp en akvarium från början.
Jag fattade inte riktigt vad du menade med varningens finger? Är det bra eller dåligt att starta upp ett akvarium från början? Vad gör jag annars?

Mvh Stephanie 

Oj då, jag ser att jag var lite otydlig
Man skall inte starta ett akvarium från början med full fisklast, då får man problem.
akvariet behöver nyttobakterier, och det tar ett tag för dom att bildas, man kan hälla i bakterier på flaska.
om du köper ett nytt akvarium, så tar det ca 1 vecka innan du kan sätta i fisk, och då inte all fisk som du tänkt, om man inte tillsätter bakterier, jag själv brukar krama filtret från ett akvarium som är igång i det nya eller några nävar grus och även en del vatten från det akvarium som är igång.
men det är kanske svårt om du inte har något akvarium att ta bakterier ifrån
hoppas du blev klokare, googla om akvariestart så kanske du hittar något nyttigt