Knäppis...!
För ett tag sen hade jag en sjukdom i mitt akvarie, som vissa kanske vet, då dog mina platyhanar och min ballongmolly-hane. Och för nån vecka sedan köpte jag ett nytt gäng guppys. En av de nya guppyhanarna parar sig jämt och ständigt med mollyhonorna och platyhonorna. Varför? Känner han att han måste ersätta hanarna som inte finns längre, eller?? ^^ För det ser rätt knäppt ut när han jagar tjejer som han omöjligt kan få yngel med… :P
Putt! :)
Oj =) Han är en horny liten fisk..
Jag tror faktiskt att dom inte är så kinkiga, hona som hona.. vi hade en guppyhane förut som inte var ett dugg intresserad av sina honor, han var helt betuttad i en stor svärdbärarhona! ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Ha ha, viste inte jag.. Mina Guppy hanar håller sig till sina honor.. Sen har jag två platy hanar som är helt upp över örona i samma hona.. Mycket bråk där. Köpte ändå nya platy damer åt dem men nej nej.. Bara lilla röda damen duger..
#3: Haha, det verkar ju jättekostigt, trodde de höll sig till sin sort i naturen liksom..? =P
He he! Jag hade en svärdbärar hane som var upp över öronen förälskad i en guppyhona. Han brydde sig inte ett dugg om att det fanns svärbärarhonor i akvariet eller att han själv faktiskt var en svärbärare. Han tyckte guppyhonan var vackrast i hela världen! Tyvärr var kärleken inte besvarad.

Hihi, jag verkar ju inte vara ensam om detta i alla fall ^^