Lite räkbilder =)

Snacka om räkor. Jag har ju sett dem irl med dig. Men jag har svårt att se det underbara med dem :-)
Men de gör sig snyggt på kort. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vilka härliga bilder på räkorna..
Det är kul med räkor, jag har Körsbär, Crystal red & två stycken långarmade små räkmonster..

Häftigt :) Kan man ha räkor tillsammans med fiskar?? eller måste man ha var för sig??
Det beror på vad för sorts räkor och fiskar man har.. Det finns räkor som tar småfisk och det finns fisk som älskar skaldjur.. Har man ett "vanligt" sällskapsakvarium med neontetror och annan småfisk så kan man ha små räkor som t ex Körsbärsräkor eller Crystal red..
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

#9 oki, då vet jag ;)

Och sedan får man se upp lite när man köper räkor i affären, för ibland säljs räkorna som ngt helt annat än vad dom egentligen är.
Det var som när jag fick ett litet gäng med Amanoräkor av mitt ex, efter ett tag såg jag hur räkorna fångade fiskar & käkade på dom. Så med andra ord var det inte alls några amanoräkor, det var långarmade små monster, så numera bor dessa räkor i ett eget kar..
Hehe, tror minsann det har hänt nån annan här oxå.. Veronica, känner du dig träffad?? 

Räkor är häftiga ^^
Jag hade två en gång, genomskinliga med blåa streck på fram benen. Men dom försvann o.O
Hanna
#12: Japp, det känner jag igen! De sålde stora räkor på en zoobutik i Uppsala, jätte tuffa tyckte jag, och fredliga sa de i butiken. Ha, vad jag bedrog mig! Det första den ena gjorde var att fånga min guld mal och äta upp den!
Amor vincit omnia

Oh, riktigt snygga!

Vi hade innan Amano räkor, en skulle till och med få ungar, men helt plötsligt var den bara försvunnen! Ganska nyligen köpte vi tre små räkor som var röd och vit randiga - såg ut som polkagrisar xD - dom sprang in i roten nere i akvariet, och har inte kommit ut sedan dess! Fick bara se dom den första dagen =( det var i typ december, så dom har nog dött eller nåt xD
Då var det nog Crystal red ni hade.. dom är jätteduktiga på att försvinna i ett akvarium, men har du inte sett dom sedan i dec så är nog risken ganska stor att dom har dött..

Jag har mina crystal red i ett eget akvarium fullproppat med växter, jag köpte några stycken i höstas och numera är dom väldigt många, Crystal Red är himla fina räkor..
Mina körsbär som jag har i ett annat akvarium går det inte lika bra för, visserligen är dom många men dom borde ha varit många fler numera tycker jag.

#17 För några veckor sedan kom dom ut! Och nu har dom varit mer framme sedan dess….. Kan det vara så att dom är aktiva på natten kanske??
Vad fina räkor!! Ååhh vad man blir sugen på att ha räkor!

Jag visste inte att man kunde ha räkor i akvarium. ;) Dem var värkligen häftiga!:D
Jag har två honor, funderar dock på att göra mig av med dom då jag tror dom äter upp äggen på natten :/ Kan det vara så? Mina är inte speciellt aktiva på dan utan kommer fram på kvällen.

Välkommen Andreas!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

gimlix mm saltvatten räkor dom är häftiga