Jag gillar inte helger! >_<
I alla fall inte när sånt här händer. Idag (av alla dagar) såg jag att en av neontetrorna i akvariet hade svampgrejjs på munnen. Såklart blev jag rädd för det är lite jobbigt att fixa med sånt när man ska få gäster som bara skrattar åt att man bryr sig..
Jag tittade i skåpet och såg till min lättnad att vi hade köpt något medel som skulle vara bra mot "de flesta sjukdomar" (4-5
stod uppskrivna). Jag läste bruksanvisningen och där stod det självklart att man skulle ta reda på dKH i vattnet. Klockan var då 15:50 och gästerna skulle komma 16:00 - samtidigt som närmsta affären stänger.
Då tänkte jag "han ser ut att må bra så det kan ju vänta tills imorgon med att vi köper testgrejjerna.."
Då är det så bra så att ingen affär har öppet imorgon eftersom det är helg! Jag har inget extra-akvarium eller burk som jag kan lägga fisken i, och jag vill inte heller ta bort honom samtidigt som jag inte vill att hela akvariet ska smittas
Det finns i stort sätt inget mer att göra än att vänta tills det blir söndag.
Det var för alla er som inte har någonting speciellt att göra just nu..(A) Jag var tvungen att få skriva av mig lite.
Jobbigt när det blir så… Jag köpte nya neontetror en gång, alla nya blev sjuka inom ett par dagar. och jag hade ingen medicin hemme just precis då:/ Usch vad irriterande det var…. Min familj åkte till stan så jag passade på att köpa medicin. Tyvärr var det för sent… Alla nya (10 st) neoner dog, samt ett par av de gamla… Väldigt sorgligt
Hoppas dina klarar sig!
Det låter inte alls kul. Så många också! ;[

Det är så typiskt när det är stor helger och allt! :(
Fattar nte varför sådant alltid måste hända på helgen! 
Jag tror att det finns någon inbyggd klocka någonstanns som säger när allting liknande ska hända. (A)
Hittade ett jättesmart test i affären idag. Det mäter pH, KH, totalhårdhet (GH), nitrit och nitrat :):) Hoppas att den lilla neontetran klarar sig och att han lever när vi kommer hem efter semestern ;/