Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 1590 ggr
gunmaria
0

sjukdom?

Köpte fyra scalarer i tisdags en har dött, dom övriga tre simmar med huvudet uppe vid ytan,alla värden har testas ingen nitrit bra ph allt som har med vattnet och göra är okey syre så det räcker finns.Har några andra fiskar dom är okey.

HeRocks
0

kan ha med tungmetaller att göra! har du plockat stenar utifrån?

men testa att byt halva vattnet det skadar aldrig, kan har kommit in något annat skit.

KerstinL
0

Koppade ni in dom försiktigt? En del fiskar är jättekänsliga för olika vattenvärden och temp..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

gunmaria
0

Jag har sett att mina scalarer har ludd på sina gälar.

gunmaria
0

På  zoo affären fick dom ligga i kvar från odlaren i plastpåsen ett dygn

KerstinL
0

Det kan vara gälparasiter..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

HeRocks
0

dom flästa parasiterna och sjukdommar kan man bli av med att höja tempraturen och koksalt utan job.

finns det något spce. betende eller yttre fel på dom som du ser?

så hoppas jag vi kan hitta felet, gillar inte när fiskar är sjuka.

Faxlin
0

Usch vad hemskt med sjukdommar. Så tråkigt när det blir sådant tok på dem. Hoppas du komemr på vad det är för fel och kan bota dem i alla fall. Berätta gärna hur det går och om du kommer på vad som var fel.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

elihal
0

När nyintroducerad fisk reagerar som du beskriver då ar det troligen något i akvarievattnet som har utlöst problemet.(hos dig eller i butiken)Hur uppträdde fiskarna i butikens akvarium innan du köpte dem ?  När du fick hem fiskarna tog du då ut en kaffekopp med vatten ur deras påse samt hällde i samma mängd från akvariet och upprepade detta förfarande minst 3-4 ggr med ca 5-10 min. mellan "koppningarna"så att de långsamt fick vänja sig vid ditt akvarievatten ? Det är både sämre och dyrare att förlita sig på ibland tveksamma vattentester istället för att utföra delvattenbyten i akvariet så man vet att fiskarna har en bra vattenkvalité.