Verkar bra....
Efter att en fisk dött och vatten värden varit dåliga, så verkade allt gå bra. Men nu är det en fisk till som verkar dålig..Fast vatten värdena verkar bra No är ok. Ser liksom lite stel ut och ligger mest på botten och simmar inte lika bra. Lite stel i stjärtfenan. Jag som trodde vi skulle få behålla övriga fiskar…:( Men jag tycker det gått lång tid sen den första dog om det är en sjukdom. Har vi bara otur? Det har gått ca en vecka sen den första dog. Fattar ingenting…Det är en till röd zebra som är dålig…
Hände något speciellt innan första fisken dog ? mao nyinköpta fiskar eller annan förändring ? Vilka vattenvärden hade du testat och vad blev resultatet ? Berätta lite om vad du har för fisksammansättning. Rödzebror kan ju vara tuffa, är du säker på att det ej har varit slagsmål ?

Ja vatten värdet var väl inte det bästa när första fisken dog. No3 va då dåligt. Har gjort vatten byten efter det och nu är värdena bra. Jag har Hongi, röd zebra och golden ciklider. Jag har inte sett slagsmål, har köpt ansictrus malar ( vet ej stavning) två stycken i lördags. Jag har kollat PH KH Och NO