ähum
tror bestämt att jag har glömt att presentera mig
Jag är ny medlem här och nying inom akvarie-intresset också.
Jag är själv pälsdjursallergisk och min sjuka dotter har begränsade aktiviteter. Hon har önskat sig ett akvarium i 6 år och nu fyller hon gammal nog, för att börja ta delansvar.
Jag har varit inne och kikat på litet olika sidor, innan jag fann att även iFokus hade en akvariesida (här är jag ju medlem sedan ett tag tillbaka, fast på andra sidor)
Ännu så länge, så är jag nöjd. Hoppas att ni skall vara likaledes med mig också.
Hej! Välkommen in i gänget
Jag blev väldigt glad när akvariefisk.ifokus lanserades, jag hade så länge längtat efter en sån sajt här på ifokus:):):):)
Lightseeker, om inte jag har fel nu, så tror jag vi mötts på övernaturligt sajten? :)
Kramar/Carro

#0 välkommen välkommen!
bara att fråga på om du har nga frågor ;)
btw, vad e det för akvarium du har? ;)

Skoj att se att du ha hittat in hit till oss. Här är alla välkomna Är det något du funderar över är det bara att fråga på.
Mvh ÅsaF medarbetare
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hejsan och välkommen!! ; )
KerstinL sajtvärd
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Välkommen hit! Hoppas att du ska trivas! 

Hejsan & Välkommen hit,, Akvarier är kul att hålla på med.

tack för allas välkomnande.
#1, jaha, men hette du något annat där då? för jag känner vare sig igen din Avatar, eller namnet.
#2, trissan, nu fick du mig att skämmas: jag såg någon i en tråd här, som hade lagt in en bild på ett likadant, Juvel, tror jag bestämt att det kallades för, 126 l.
För hundra år sedan, så fick även min styvdotter ett akvarium, fast då på 60 l. av oss, men jag tror att vi hann begå den ena dödssynden, efter det andra, på det stackars akvariet.
Men det är väl av misstagen som man skall bli vis, är det sagt, isådana fall, så borde jag väl vara klok som en bok, vid det här laget.

#7 100 år sedan?! :O

jaa, något sådant där, skall räkna på fingrarna nu….-92, var det visst bestämt och särskilt långlivat blev det inte, av förklarliga skäl.

#10: Aha var det du :-)
Japp du hade en katt.
Audiatur et altera pars

#12: haha, ja det är något jag ofta tänkt på att man ser en viss Avatar som en person liksom. Och snacka om att man blir vilsen när någon byter bild. Speciellt de som har avatarer som sticker ut lite och är extra tokiga,söta, snygga eller något annat som gör att de sticker ut.
Själv brukar jag byta Avatar ca en gång i halvåret. Nu har jag dock haft denna längre än så och jag tror Nikita får vara kvar ett tag till :-)
Kram
Audiatur et altera pars
#13 Jo men visst är det så. Oftast är det bilden man kollar på först, ibland kollar inte jag ens på namnet. Nikita är ett väldigt vackert namn, det heter min ena hund Frankies mamma:) Jag skulle gärna vilja ha iller någon gång, de verkar så mysiga <3

#14: Illrar är jättemysiga. Men envisa som synden så som ägare måste man vara ännu mer envis :-)
Dock så är en iller som är rätt uppfostrad helt underbar. Man glömmer lätt de där busen de gör och olyckorna utanför lådan och sådant. För ingen kan göra en så glad som illrarna kan när de busar omkring här hemma eller kommer och kryper upp i knät och bara pussas.
Audiatur et altera pars
Nej gud vad gulligt det låter:) Själv har jag aldrig träffat en iller i verkligheten. Kanske ska in på iller.ifokus och kika lite på illrar:) Ge dina illrar en stor puss från mig =)

Ska jag göra. Men det blir ett himla pusskalas då jag har tio stycken :-)
Ett litet stim kan man säga :-)
Audiatur et altera pars
10?!
Hehe, ja det var några stycken det 

haha, ja men de är helt underbara allihopa :-)
Audiatur et altera pars