Har hittat yngel!
Hej!
Jag har hittat yngel! Jag tror det är guppies för de är så små.. Men jag har inte fått reda på vem som är mamman till dem.De är tre stycken och varje jag hittat har gömt sig framför yngelburen och jag har trott att dem har smitit ^^. Jag vet lixom inte när dem är gravid och när de är daks. Men nu har jag laggt i min Ballongmolly hona i en av yngelburarna. Hoppas att hon föder snart! Min svärdbärar hona är jätte fet men jag vill inte ha henne i delad yngelbur som ballongmollysen… Jag ska plantera om växterna så att det är alla på ett ställe istellet för att dom är utspridda, nästan alla har låsnat från gruset:/ MVH. Lina

Vad roligt. Jag har också hittat yngel. Men om de är jättesmå och ser nästan genomskinliga ut då är det nog guppysar. Kolla in vem av dina guppysar som blir smal då vet du sedan och kan hålla koll när det är dags nästa gång.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

okej! Dem är genomskinliga. Det är en Guppy hona som har blivit asar-smal det kanske är hon då för hon var fet förut :)

#2: Då låter det som om du har hittat din mamma. Så nu kan du hålla koll om ca 22-22 dagar så bör hon vilja yngla av sig igen. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Okej! Tack ^^