Vilken fisk 2 ?
Skulle också vilja ha förslag på fisk. Har nu ett 40-50l akvarium med mängder med endlers-guppies, 2khuli, 2räkor, 3tetror och from idag 3äppelbebisar. Nästa vecka ska jag få/låna ett 80-100l akvarium och använda det gamla som yngel-akvarium. Skulle gärna vilja ha ett par lite större färgglada fiskar(gärna röda, gröna el blå) men vill ju att de ska komma överens med resten av gänget. Vill även ha förslag på snälla malar då de är en favorit.
Vad kul! =) Du kan skaffa ett gäng svärdbärare, de är fredliga, fina, färgglada och blir lite större.. ;) Malar… Jag kommer inte på nån annan än Ancistrus som skulle passa bra, man kan ju inte ha typ pleco i ett 100 liters.. Ja, det var vad jag kunde "hjälpa till" med! =P Lycka till! :)
Svärdbärare är fina, och det finns röda, gula, gröna, neon och en som heter Berliner (röd med svarta fläckar) så det är bara att välja ; ) Nackdelen är väl att om man blandar dom så korsar dom sig.. Annars är det ganska svårt det där med olika färger i sötvattensakvarium för dom färggladaste fiskarna som har lite storlek är ju ciklider och dom äter alla som får plats i munnen, bråkar om revir, äter upp alla växter och möblerar om sand/stenar hela tiden.. Så man får välja, antingen vackra bråkstakar eller vackra småfiskar.. hehe, nu blev det myyycket lättare va??!! 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Väääldigt!! He, he, får ju endel gratis-fisk av Stevie men han är ju bara för sydamerikaner. Vill ju inte ha jättefiskar men gärna ca 5cm med lite färg. Kanske lutar åt mer snäckor ist då jag sett endel vackra och färgglada här…och räkor… Hmm, svårt när man gärna vill ha allt. Har ju inte lokal som vissa