Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 909 ggr
[Liinda]
0

Liten har blivit stor

Tänkte att här kan vi lägga upp bilder på våra fiskar när dom var små och sen en bild när dom är större Skrattande

[Liinda]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min Albino Ancistrus Sven när han var liten :)

[Liinda]
0

Och här är han nu stor och vacker :D

Faxlin
0

Ohh, vilken skillnad. Jag har dock inga små och stora bilder på mina. Men en vacker dag så om ett par år eller så. Måste säga att din lilla Sven ser ut som min lilla. Fast det är kanske en hona. Vi vet inte så noga :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Liinda]
0

Ja på bilden var han bara 3 cm och nu är han närmare 10 cm så :) Vad synd :/ Det är väl bara jag som är sån fotonörd att jag fotar dom hela tiden :P Ja men alla Ancistrusar ser ju ut som honor tills dom blir ungefär 5-6 cm och då börjar dom utveckla spröten om dom är hanar. Men sven började inte utveckla sina spröt förns han var ca 7 cm och vi sålde den andra hanen i akvariet. Det är en försvarsmekanism dom kan ha att om han inte utvecklade spröten så såg han fortfarande ut som en hona och då fick han inte stryk av den andra hanen men så fort den andra hanen såldes så fick han ut sina spröt på 2-3 veckor. Fast han hade mini mini små spröt på sidan så man kunde kanske ana lite att han var en hane innan ändå :)

Lägg in en bild på din Ancistrus så kanske vi kan lista ut vad det är för kön? Hur många cm är den föressten?

Faxlin
0

Båda mina är väl i ca 5 cm storleken. Ska försöka fota dem bättre i morgon. Tycker att de har ändrat sig lite i utseendet bara på ett par dagar nämligen. Åtminstone den bruna.

Här är i alla fall ett kort på albinon taget för några dagar sedan.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Ja jusst ja jag glömde. Det är inte bara du som är en foto nörd. Jag är bara så ny med mitt akvarium att jag inte hunnit med den biten ännu :-)

Audiatur et altera pars

[Liinda]
0

Sådär såg sven ut när han var liten sen började det komma några små i pannan så håll utkik :) Det lär inte dröja länge tills man ser ordentligt vad dom är för kön på :) Men om jag får gissa så blir det där nog en hane :)

[Liinda]
0

hehe okej :P

Faxlin
0

#7: Vad roligt att höra. För Kerstin var säker att den bruna var en hona. Fast hon har fått två små horn den sista dagen nu. Men hon har inte de där små sprötena som albinon har runt hela munnen liksom utan är helt slät.

Audiatur et altera pars

[Liinda]
0

#9 Då låter det som en hona tycker nog jag också :) Jag har ritat på min hona i paint där hon har som 2 små flikar eller minispröt med röda prickar. Är det där din hona har fått 2 små spröt menar du? :)

Faxlin
0

#10: Ja exakt där börjar det dyla upp två små, små spröt liknande saker :-)

Audiatur et altera pars

[Liinda]
0

#11 Okej men det har min hona också och jag vet inte riktigt vad det är för något men både min hona och mina 2 hanar har haft såna så då låter det absolut som att det är en hona! =)

Faxlin
0

Då har jag precis som Kerstin sa, en stilig tös där. Så är det bara att vänta och se vad det andra är. Den bruna heter i alla fall Crazy, och ja hon far fram som en tok i akvariet.

Audiatur et altera pars

[Liinda]
0

#13 Japp :) Vilket kul namn och passande isåfall :P

Faxlin
0

#14; Hon hette så när hon kom hit så hon fick ha namnet kvar. Även om det innebar att vi nu har två djur med samma namn. Men det är lika passande på dem båda :-)

Audiatur et altera pars

MonaF
0

nej vad är det för fisk?

[Katteeen]
0

#16: Det är en Ancistrusmal, så kallad "Dammsugare".

[Popcorni]
0

Vad snyggt men gula malar!