Akvarium iFokus

Akvarium

Etiketttetror
Läst 7338 ggr
Raja
0

Hur gamla blir tetror?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur gamla blir tetror normalt? Det står ju nästan aldrig hur gamla fiskar blir, bara hur stora. Jag hade ett stim med svarta neontetror jag köpte under sommaren 2000 och dom sista dog nu i julas. Är inte det väldigt gammalt för en tetra?

karins
0

Neontetror kan bli 10 år..vet inte hur det är med andra tetror.

SillyZones
0

Oj, det trodde jag faktiskt inte.. att de kunde bli så gamla!! Vi hade ett stim glödbandstetror som vi nu haft i 1 1/2 år. Det är bara tre kvar av ursprungliga 9 tror jag det var. De är väldigt fina och mysiga, treviga tetror. Skulle gänra skaffa mig fler, men de flesta är så små i affären, så de skulle blöi scalaremat på en gång. Men kanske sätta dem i en separat burk tils de växt till sig..

/Jessica

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Elinormaggan
0

I böker står det att tetror kan bli upp till13 år (om de får bra skötsel)

Själv tycker jag de blir rätt gamla=P

//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

[Liinda]
0

Hm jag verkade inte ha samma tur med mina neontetror, vi köpte dom för typ 1 och ett halvt år sen och då var dom fullvuxna så dom är ju absolut över 2 år. Och dom har redan börjat falla av pinnen en efter en med ett tags mellanrum. Jag tror det är åldern för man ser hur dom blir lite skrumpnare (gamlare) och 2 av dom blev blinda på ett öga. Den ena blinda dog men den andra lever en.

Faxlin
0

#4: Låter som om dina tetror var gammla redan när du köpte dem. Försök att köpa mindre (yngre) nästa gång så får du ha dem hos dig längre.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Liinda]
0

#5 Ja det är mycket möjligt att dom var det, ja det ska jag göra har sett på affären att dom har mini små neontetror hur söta som helst :) Fast jag har egentligen inga problem att köpa äldre heller för mig gör det inget att dom redan är "pensionärer" :P

Vattnadal
0

Jag har alldeles för mig att jag läst att de minsta tetrorna blir ca 2 år. Såg en luiasta på en tysk sida en gång, med ca ålder på fiskar…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Starfall
0

Hade en Zebratetra som blev gammal… Kanske 9-10 år. När den dog var ryggen helt krokig och han var mager. Hans bästa kompis var en Slöjstjärt. När Zebrafisken dog blev slöjstjärten deprimerad ett tag… så även fiskar kan sörja

MonaF
0

kanske 2