Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1719 ggr
[LucyInTheSky]
0

Olika mat..

När jag köpte mina slöjskjärtar så fick jag ett foder till Guldfisk, små kulor.. Minns att min mor och fsr hade flingor i sitt akvarium.. Nu undrar jag om någon vet något om olika mat.. För äter malen oxå deras foder? Behöver jag något annat till honom?

Kram!!

[Liinda]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Till malen kan du köpa algtabletter som du stoppar i en stund efter att du släkt lampan :) Är det en sån mal du har som är på bilden?

[Katteeen]
0

#1: ÅHHHH! Är det en ancistrusbebis på sidan av den vuxna ancistrusen? Eller ser jag helt fel? De är ju så söta!!

[Liinda]
0

Japp det är en ancistrusbebis :) Det är 2 bebisar på bilden :)  Har massa av dom haha dom förökar ju sig som galningar :P

Här är pappamal med sina yngel :)

Faxlin
0

Ohh, vad söta de små var. Och pappan var stilig han.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Liinda]
0

#4 Dom är som sötast när dom är sådär lagom små typ 2-3 cm :) Tackar han var närmare 10 cm stor han så men jag var tvungen att sälja honom för han fläcktade kull på kull på kull.

Men men tillbaks till ämnet :)

[Katteeen]
0

#3: De är ju bara för söta! Jag är alldeles kär i min egen Ancistrus, den är bara 3-4 cm lång än. Man blir ju sugen på att skaffa en till av det andra könet sen (min är för liten för att avgöra om det är en hona eller hane just nu), om jag skaffar större akvarium nån gång vill säga.. ;)

[Liinda]
0

hihi okej det kan jag förstå :)

[Katteeen]
0

#7: Mmm, som jag förstod det var de inte speciellt svåra att avla på? =)

[Liinda]
0

#8 Nej inte ett dugg svåra :P Skaffa en hona och en hane i rätt storlek (så dom är könsmogna), skaffa ett  gömställe åt dom och vänta några veckor och gillar dom varann så kommer det komma ungar på löpande band :D

Faxlin
0

#6: Ja jag står med två stycken som antagligen är honor. Nackdelen om man vill att de gör fler är att man inte ser vad det är för kön när man köper de små. Men mina som då antagligen är honor båda två ser helt olika ut. Den som är albino har som små taggar på framsidan av munnen i en rad liksom. Och den bruna har börjat få två små horn uppe över ögonen. De börjar bli lite mysko mina damer. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Katteeen]
0

#9: Hihi, okej, det lät inte så värst komplicerat.. :P Får se om jag skaffar större akvarium nån gång då, det skulle inte förvåna mig, jag är fast i akvarieträsket… ;)

[Liinda]
0

#10 hihi jobbigt läge det där lät som då får du vänta ett tag och se vad dom blir :P Endel honor kan ju ha små små taggar på sidan av munnen och så kan ju också hanar se ut som håller på att bli stora :P Svårt läge det där :)

#11 det är du inte ensam om ;)