Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 1265 ggr
Meleme
0

flytta med fisk?

Jag har absolut ingen aning om vart jag ska placera detta inlägg..

Dock så är det som så att jag i Augusti kommer flytta från Lund till Uppsala. Jag har ett 100 l akvarium som ska flytta med.. Dock så undrar jag hur sjutton man får med sig fiskarna? Finsn det någon möjligthet att de kan överleva eller är det bättre att försöka få dom sålda och starta upp från början sen?

Trissan
0

det ska väll funka, men jag känner otroligt många som har flyttat och startat upp akvariet igen och efter några dagar har alla fiskar dött. Det gäller att fåupp rätt temp och all vad det innebär.

kanske någon anna som vet och kanske har erfarenhet av detta?

SofiaBlomberg
0

Jag har flyttat med akvarium flera gånger, jag brukar behålla så mycket vatten som det går. tar det i stora hinkar med lock. lägger även pumpen i blöt så nyttobakterierna blir kvar.

Sen tror jag att det ska funka utan problem.

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

kent
0

kan funka men tänk på att uppsala har hårt vatten…..typiskt malawiciklid vatten.

Vattnadal
0

Försök tigga åt dig en fodertunna med lock från en djuraffär. I den kan du ta med så gott som allt gammalt vatten. Sen tar du fiskarna i påsar eller hinkar med lock. handlar det om måååånga timmar innan de släpps ut i akvariet (mer än 12) så kan man köra med syretabletter i hinkarna.

Sedan gäller det att fasa in det nya kranvattnet genom vattenbyten, så ska det nog gå bra.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter