köpa ciklider
Har startat upp ett akvarium och tänkte köpa ciklider. Jag undrar om man ska köpa från samma ställe eller går det bra att blanda fiskar från olika affärer? Nu i början menar jag. Vi har ännu inte köpt några. Någon som har erfarenhet från akvarielagret i Bromma?

du kan blanda fisk från olika affärer…..akvarielagret har fine fisk..jag har aldrig haft otur när jag har handlat där….va ska du ha för ciklider ( jag har en kompis i tyresö som ska sälja en j….masse malawi)

menar du zooaffären i bromma? (bromma flyg p. ?) Där handlade jag 4 Ciklider idag :) de har ett jätte stort sortiment, snälla säljare (JÄTTE KUNNIGA säljare).
vad hade du tänkt dej för ciklider?

Tack för svaren
Är inte så väldigt insatt i ciklid världen ännu… Men det vi tittat på är malawi och tanyanika ciklider. Har inte riktigt bestämt ännu vad vi ska ha.
Synd att du inte bor i Göteborg, för att jag var o köpte lite fiskar i en djuraffär där, o dom hade en masssa ciklider av de olika sjöarna m.m. Dom sålde till och med saltvatten djur o fiskar ;) Blev riktigt impad.

i bromma har de otroligt många och vackra saltvattensfiskar. rekomenderar den djuraffären starkt :)

#4 ja synd man inte bor där 

#5 ja det lutar mot att åka till Bromma och titta i helgen. Tack för tipset. :)
Bromma Zoomarknad och Akvarielagret i Bromma är inte samma affärer..
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

akvarielagret är väl det som funnits längre?

#8 & #9 Tror inte heller att det är samma, Bromma zoomarknad har precis flyttat till en ännu större byggnad. allt e heeelt nytt :)
jag ska praoa där v. 18 .kom gärna och hälsa på ;)

#10 va roligt för dig.. Vi kanske ses :)

#11 hihi, japp :) de som jobbar där på fiskavdelningen är väldigt trevliga att prata med och kan en hel del om alla olika sortes fiskar ;)
Ja, akvarielagret är det som funnits längst.. Båda ställena är värda ett besök helt klart!!
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

#13 har du varit inne på bromma zoomarknad på det nya placet? bredvid Siba? usch vad fint dem har fått!

Jag har vart in där och det är väldigt fint. Men jag tyckte fiskarna såg lite slöa ut…. Det kan ju ha varit en tillfällighet. Men stort och fint och luftigt.:)

#15 om ni åker till Bromma (akvarielagret) vill jag nog följa med.

#16 ja du får väl det då.. det blir på lördag i så fall