Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 1547 ggr
Trissan
0

Nyinköppta Ciklider

Jaha, idag gjorde jag ett chansningsfullt försök att få lite liv i mitt akvarium där jag innan hade två zebraciklider som troligtvis kommer lägga ägg i veckan.

Jag hörde med hon i djuraffären och hon sa att det skulle g bra med Texas och rödciklider. Men alla värkar bara bråka nu. Det är Zebrorna mäst som fightas med de andra. Jagar bort dem från deras bo.

om de skulle bråka FÖR mycket. kan jag då ta rödcikliderna och texas och sätta ner i mitt andra kar? i det har jag en pleco och 5 st sorgmanteltetror. skulle detta funka?

Trissan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Texas

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=a29db2a9-6562-49c4-95d3-b92e3bb3299c&Filename=fiskar 004.JPG)

Trissan
0

Texas

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=ed669ba1-14a3-44ed-8376-1a742bdd88d2&Filename=fiskar 003.JPG)

Trissan
0

*

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=ef6357ff-cdd6-475e-b29c-5afadabc954d&Filename=fiskar 019.JPG)

Jimmy-Ottossn
0

zebraciklider eller rödciklidergår att ha i det karet, men texas växeroch blir stora och kräver mycket plats…och med åldern får dem ett riktigt hett temperament!

så skulle jag vara du skulle jag nog endast satsa på dem andra, texas är underbara fiskar annars men kräver lite plats som sagt för att trivas..

Vattnadal
0

Dina sormnateltetror åker troligen på rredigt med stryk om de får bo med ciklider. fast det kanske inte gör något?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Trissan
0

#4 jag kanske ska lämmna tillbaka dem till affären då.

men sålänge, kan jag ha Röd cikliderna och texas i samma kar som Sorgmantlarna ?

#5 det e klart, jag vill inte att mina Sorgmanteltetror far illa, det är därför jag frågar ;)