Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 722 ggr
Faxlin
0

Äter på min snigel

Mina svärdbärar honor tuggar på mina sniglar när de sitter på glaset. Är detta vanligt? Och kan de skada sniglarna när de håller på så där. De ger sig inte förns de har ramlat ner på botten.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Trissan
0

ojoj, stackars sniglar. Ingen som vet?

SofiaBlomberg
0

Kan vara så att dom äter alger som finns på sniglarna, Putsar dom helt enkelt =)

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

Faxlin
0

Ja vi kan väl hoppas att det är det de gör. Men borde man inte se att de har alger på sig då? Jg har inte sett något sådant på dem nämligen.

Audiatur et altera pars

SofiaBlomberg
0

Då kanske dom bara är nyfikna och (smakar) lite =)

Men jag tror inte dom skadar sniglarna.

MVH Sofia

Faxlin
0

Då hoppas vi på det. De kan dock gärna få käka de små skräp sniglarna som sakta men säkert håller på att föröka sig.

Audiatur et altera pars

SofiaBlomberg
0

Köp en Praktbotia, dom är fenor =p på att äta upp småsniglar, dom små rackarna förökar sig som tusan annars =)

http://www.bollmoraakvarieklubb.org/artiklar/praktbotia/praktbotia.htm

MVH Sofia

Faxlin
0

Ja så ska jag komma ihåg det namnet ända tills jag kommer till en djuraffär också. hihi
Jag är ju lite senildement vet du.

Audiatur et altera pars

SofiaBlomberg
0

såg bara jag vill ha en såndär orangesvart fisk som äter sniglar =p Det funkar nog haha =)

MVH Sofia

Faxlin
0

haha, okej jag ska testa det. Och så skyller jag på dig om jag kommer hem med en krabba sedan :-)

Audiatur et altera pars

SofiaBlomberg
0

Japp gör så =) Nej du Åsa nu tycker jag att vi ska gå å lägga oss, vi sitter här som ett par tanter på teparty =P

Natti natti =)

MVH Sofia

Faxlin
0

haha, men det är väl trevligt med te party på distans med :-)
Men du bor ju inte så långt bort, du kan ju komma hit och ha teparty med mig och 10 illrar. hihi

Audiatur et altera pars

Vattnadal
0

Hos oss i Gävletrakten kallas de för brynäsfiskar oxå, lättare att komma ihåg. fast vem vill minnas brynäs?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SofiaBlomberg
0

Haha ja jag ska försöka komma förbi, killen får tillbaka körkortet i maj så vi lär ju ta en liten trip så han kan visa omgivningarna =)

MVH Sofia

Mymlan
0

#7 Tänk på Botior är stim fisk så de måste vara fler än 1.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Faxlin
0

Japp nu vart det inte en orange svart även fast de hade dem med. Det vart en annan. Självklart en som jag inte kan uttala namnet på och inte ens kommer ihåg namnet på. Men jag fick i alla fall information om dem. Och det vart självklart två då det är ett minimum då även dessa är stimfiskar. Men de får försöka överleva i par de stackarna.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Ja jusst ja, pratade med min zooaffär i dag och han sa att det inte alls var konstigt att mina svärdbärar honor tuggar på sniglarna, för de tycker om sniglar. Dock brukar de inte kunna skada dem allvarligt.

Audiatur et altera pars