Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1991 ggr
Stormviskaren
0

vit på munnen :S

Min kilfisk har fått något vitt på munnen det ser ut som mögel. vad kan det vara?

KerstinL
0

bild..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Stormviskaren
0

jag försökta ta bild men de syns lixom inte så mycket på bilderna :S men tänk er att de möglat så de lixom är vitt och sötter lite löst på munnen. den verkar må bra men dens kompis dog igår :S och ja hade inte sett något innan och idag dog min ena molly också. :S tog vatten prov och gick ner till djuraffären för att kolla men de sa att de såg bra ut. :S

[Liinda]
0

Det är nog svamp är inte säker men det låter som det. Det borde finnas någon svampmedicin på djuraffärerna.

Trissan
0

kan det vara vitapricken? :o när mina hade det så var de vita på munnen.

Stormviskaren
0

det är så att jag har fler fiskar i akvariet och ingen annan har de vita på munnen, de andra ser frisk och fina ut :/

KerstinL
0

Tycker det låter som svamp..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

karins
0

Tycker oxå det låter som svampangrepp. Det brukar inte drabba alla fiskar. Brukar köpa något som heter Tetra Medica. General Tonic. Bruksanvisnign finns på flaskan. Brukar vara bra mot dom flesta fisksjukdomar.

Stormviskaren
0

7# okej tack. då ska ja genast kila och köpa det, när affärerna öppnar idag.

rallykillen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nått vitt på tummen som ser ut som mjukost??? ska jag uppsöka läkare? när jag smakade på det fick jag konstiga utslag på vänster haka. vad kan det vara? kan det ha något samband med mina ojämna naglar?

RoSa-RoSeN
0

#9 Vart är bilden?

Trissan
0

hur botar man svamp på fiskar? kan vara bra att veta ifall det skulle inträffa mina pärlor. (; kan de dö av det?

Faxlin
0

#10: Han löjlar sig bara . Det bästa är att inte svara på sådana komentarer.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Stormviskaren
0

ååå så himla störiga folk det finns, kan man inte typ stänga av deras konton? ..

11# Karin.S skrev "Brukar köpa något som heter Tetra Medica. General Tonic. Bruksanvisnign finns på flaskan. Brukar vara bra mot dom flesta fisksjukdomar."

Trissan
0

okey, tack så mycket :)