Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: förlossning-bb-barnkammare
Läst 1429 ggr
MagArne
0

Filterförslag till små odlingsakvarier

Funderar på att köpa några små odlingskar på ca 45-60l (lite beroende på pris) och undrar nu vad jag ska köra med för filter?

Mycket möjligt att det blir 3st kar där det bl.a kommer vara ett renodlat yngelkar. Vilka filter passar bäst ihop med yngel?

Även om att jag har jobb och fast inkomst så måste tyvärr detta projekt vara lågbudget. Men alla prisklassförslag är av intresse så jag har lite att jämföra mellan. Det kan ju tänkas bli ett bra kar istället för tre dåliga till att börja med. Jag har inga problem med att bygga och fixa själv för att hålla nere priset.

JennyR
0

Jag tror du kan ha i stort sett vilket märke som helst, finns ju flera bra på marknaden som inte kostar så himla mkt. Tex Fluval 2+ kanske? (220:- på pwss) Sätt bara en nylonstrumpa över insuget så att inte ynglen sugs in :-)

Andra billiga innerfltertex Aquael Fan1 plus, 150:- på pwss. Även sera och Tetratec har billiga filter för mindre akvarium. Har själv Fluval och Eheim, är himla nöjd med dessa :-) (fast jag har två Hydor crystal också, 210:- på pwss, som jag fått av min granne, funkar också kanon!)

pwss

MagArne
0

Funderar lite på luftdrivna billifilter. Någon som har erfarenhet av dessa? De ser ut att vara yngelsäkra iaf.

Vet ni något fabrikat och modell på en riktigt bra och tyst luftpump som orkar driva minst 3st små billifilter. Tex. sera's billifilter för upp till 60l akvarium.