Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 4100 ggr
Trissan
0

Molly yngel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… så nu precis när jag kom hem uptäckte jag två yngel.
jag hade precis varit barnvakt hos grannen, hade jag kommit kanske en halvtimme senare hade dem väll varit uppätna. Detta är mina första yngel (i hela mitt liv) så jag e så lycklig :) och jag kan garantera att de kommer fler! :)

måste uppdatera er oxå om att mina fickar har fått vitapricken (?) så jag va över hoss grannen och lånade sånthär blått medel. de har gått mer än tre dagar men honan min värkar fortfarnde väldigt stressad. hon har nga prickar kvar.

jag höjde temperaturen eftersom att grannen sa att medecinen funkar bättre då. dagen efter hittade jag lyrmolly honan och dalmatinmolly hanen döda. nu har jag sänkt temperaturen.

Bilden är väldigt suddig

Oliviahack
0

De var ju kul med ynglen men de andra är lite dåligt tkr jag. Har du haft akvariumet länge?

Jojsan
0

Kul med yngel, men tråkigt att fiskarna blivit dåliga.. Hoppas ynglen överlever bara :)

Rabieskatt
0

Hoppas att dina yngel överlever. Hade flera från mina gula mollys men sen så köpte jag neontetror på djuraffären och de hade med sig vita pricksjukan hem och då dog mina yngel tyvärr…

Trissan
0

vita pricksjukan är något som finns i alla fiskar, dygnet om, året runt, dag ut och dag in. MEN den "kommer fram" när en fisk e stressad eller orolig och DÅ är det smittsamt. //granne

Mamman till ungarna var så illa däran att vi fick ta hennes liv. prickarna gick inte att bota och hennes öga var OTROLIGT svullet.

ynglena lever :)

Trissan
0

hur lång tid tar det innan ynglet kan släppas ut ur yngelkassen?

KerstinL
0

Man får använda sunt förnuft.. när man tycker att dom ser för stora ut för att bli uppätna.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Trissan
0

okey, det e bara att vänta och se då. :)