Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1361 ggr
[Katteeen]
0

Syresten...?

Jag har skaffat mina guppys nu, men jag har ett litet problem! När guppysarna simmar vid pumpen följer de liksom med strömmen.. Jag har på lägsta "spruttet", om jag skruvar lite till på den där lilla syrepluppen så slutar det komma bubblor… Så min fråga är:

* Blir det bättre om jag skaffar en syresten? Den bubblar ju inte lika stark tänkte jag…?

* Hur installerar man en syresten?

Tacksam för svar! =)

SofiaBlomberg
0

Du behöver inte ha en "bubbelsprutare" =P Alls egentligen. det räcker med en pump som, krusar ytan. bubblet är mest bara för dekoration.

Fast många fiskar verkar tycka det är "roligt" att simma runt i bubblorna. Så egentligen är det en smaksak.

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

[Katteeen]
0

#1: Men det är ju pumpen som sprutar bubblor! =P Slutar det komma bubblor om jag tar av det lilla munstycket som sitter på pumpen?

[Katteeen]
0

Aha! ^^ Nu blev det lite annat! Jag tog av munstycket först, men då blev bara värre.. Sen när jag satt tillbaka munstycket och skruvade ännu mera på "syrepluppen" så blev det bara lite "krus" på yta…  Så det löste sig! =) 

#1: Jo, fast mina fiskar simmade inte i bubblorna, de FLÖG iväg över nästan hela akvariet! ^^, men nu är ju det fixat. :)

SofiaBlomberg
0

Haha ok =) Va bra att det ordnade sig.

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

[Katteeen]
0

#4: Japp ^^

AlbaStiffler
0

Jag får åxå bara sprut, men inga bubblor när jag har min lilla pump på lägsta nivån som ändå skapar "hela havet stormar" nästan.

Vinklar in munstycket in mot väggen så dämpas stormen iaf något. men kan ändå inte ha bubblor… :(

[Katteeen]
0

Men det kommer lika mycket syre, även om det bara krusas på ytan, och inte bubblar alltså?

KerstinL
0

det kommer mer syre faktiskt.. när ytan rör sig så syresätts vattnet, om man pressar ner bubblor så trycker man ur syret.. luftbubblorna som blir är alldeles för stora för att vattnet ska kunna tillgodose sig syret..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

[Katteeen]
0

Åhå, så bra då! =) Då ska jag fortsätta ha det som jag har det nu! :P