Hassel
Hur ska man göra med hassel? Bara lägga ner i karet eller ska man blötlägga grenen/grenarna några dagar?
( Ellrose Hamsteruppfödning)
Jag skulle nog blötlägga några dagar, dels för att den skall färga av och dels så den skall dra in vatten så den inte bara ligger och flyter.
Då gör jag det, har fått massor med grenar så ska planera vad jag vill ha först i karet.
#2: Spännande. Visa gärna upp hardscapen under vägs 😊
Just nu ser akvariet inte så roligt ut. Ena ancistus honan jag hade tyckte hon skulle vara gräsklippare så hon tugga sönder nästan alla växter, samt rötter på vissa så det enda som finns kvar nu är mossa, tång samt lite anubias som kommer åka snart då deras rötter åkte.
Honan har fått flytta till annan person så nu ska snart nya växter införskaffas.
Måste planera vad för sorters. Har ett kar som är ca 30 i höjd så vill inte ha höga sen finn det ett på ca 15-20 i höjd. Så blir att fundera
#4: Avvakta med Anubian om du vill ha kvar den. Rötterna växer ut igen, såvida hon inte har tuggat sönder rotstocken.
Hon har tuggat sönder typ allt. Den flöt här om dagen så den går inte o rädda. Kunde ta 3 små sticklingar (rotbitar med blad som jag nu satt fast på sten)
#6: Ok, ja då är det ju lite svårt 😊