Akvarium iFokus

Akvarium

Etiketterallmäntväxter
Läst 46 ggr
Ellrose
2025-08-30 22:50
0

Växter

Hej, Ska införskaffa mer växter till mina tre kar. Dock så har jag inte fått igång två av dom helt måste skaffa pump, lyse o sand.
Om jag köper växter nu kan man ha dom i en plastlåda, med lampa vatten o kanske en pump för lite rörelse i vattnet. Och så får man byta vatten 1-2 gånger i veckan halvt. Kommer inte få igång allt än på 2-3 veckor då jag inte hittat lyse till dom små karen. Klarar sig växterna så länge utan att stå med i ett akvarium med liv från snäckor, fisk mm

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Draken
2025-09-01 07:28
0

#0: Det skulle kunna gå, men det är inte säkert. Jag skulle inte chansa med dyrare växter som kräver mer i varje fall.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Mateoz
2025-09-01 11:55
0

Håller med #1. Växter behöver näring och någorlunda bra ljus vilket lär bli svårt för växterna under en längre period i lådan. Mer krävande växter kommer få det svårt medans tåliga växter som ex anubias kan klara sig. Jag hade skaffat växterna längre fram om den möjligheten finns.

[Flodbis]
2025-09-03 21:15
0

Det går kanske med vattenpest, gälört och anubias. Kan garanterat fungera med andmat då de flytväxterna verkar äverleva en kärnkraftsexplosion