Växter
Hej, Ska införskaffa mer växter till mina tre kar. Dock så har jag inte fått igång två av dom helt måste skaffa pump, lyse o sand.
Om jag köper växter nu kan man ha dom i en plastlåda, med lampa vatten o kanske en pump för lite rörelse i vattnet. Och så får man byta vatten 1-2 gånger i veckan halvt. Kommer inte få igång allt än på 2-3 veckor då jag inte hittat lyse till dom små karen. Klarar sig växterna så länge utan att stå med i ett akvarium med liv från snäckor, fisk mm
( Ellrose Hamsteruppfödning)
#0: Det skulle kunna gå, men det är inte säkert. Jag skulle inte chansa med dyrare växter som kräver mer i varje fall.
Håller med #1. Växter behöver näring och någorlunda bra ljus vilket lär bli svårt för växterna under en längre period i lådan. Mer krävande växter kommer få det svårt medans tåliga växter som ex anubias kan klara sig. Jag hade skaffat växterna längre fram om den möjligheten finns.
Det går kanske med vattenpest, gälört och anubias. Kan garanterat fungera med andmat då de flytväxterna verkar äverleva en kärnkraftsexplosion