Belysning
Hej, jag ska införskaffa ny belysning till två små terrarium på 25-35 liter och vill gärna ha något som går i vitt ej blått o andra färger.
Ena locket hade plats för en vanlig glödlampa men det kändes inte bra så har tagit bort den, lampan, hållaren och allt så är bara locket kvar.
Går in typ 18-30 cm belysning. Ena 18 andra 25-30 ungefär.
Vad skulle man kunna köra, ska man kolla efter typ vanlig ledlist med dioder (platt ledlist) Eller vad ska man ha, måste ha locken kvar.
( Ellrose Hamsteruppfödning)
#0: Det beror på vad du skall ha för djur i terrariumen. Det är olika beroende på djurets/djurens behov.
Jag ska ha till fiskar samt växter. Växterna är enkla o behöver inte speciellt krav på ljus o så. Fiskar kommer vara räkor, snäckor samt killis om jag hittar
#2: då kan det fungera med en vanlig ledlist.
Här kommer bilder på locken samt hur stort lampa/lysning kan vara
Svarta locket kan man få in 30x10cm som max på ljuslampa(list)
Silver locket kan man få in mycket mindre det är också lite annorlunda format så det blir 10x15x5cm Eller typ 10x5 för att göra det lättare.
Finns hål ut för sladdar så behöver inte fixas eller så. La pinnarna där så man ser ungefär hur stort område det är för belysning
#3: Någon som du kan rekommendera som inte är för lång eller som kanske går att göra kortare och kanske så man gör 2-3 strängar typ på locket.
Jag vågar inte rekommendera några, då jag inte har erfarenhet av just ledremsor.