Sälja fiskar
Är det någon härinne som brukar sälja egenodlade fiskar eller dylikt?
Är det blocket som gäller ?
Det finns några som har egenodlade ibland, jag brukar kunna ha men inte just nu. Dock är det inte tillåtet att skicka levande fisk pr.post
Kolla blocket eller lokala akvariegrupper på FB om du har det.
#1: Jo jag har en hel del väldigt fina renrasiga guppys
Har dock inte Facebook, får man ens sälja där? Brukar akvariebutiker köpa privatodlade till billigare pris?
#2: Det finns ju rena säljgrupper där jag har sett att de lägger ut annonser på fisk, men i de flesta grupper är det inte tillåtet vad jag vet.
Vissa akvariebutiker tar in, men jag tror inte de betalar. Möjligen att du kan få varor istället, men det vet jag inte.
Förr brukade jag alltid rekommendera akvarieföreningar i sådana här sammanhang, men numera skulle jag tro att antalet aktiva akvarieföreningar i Sverige är ensiffrigt. Men fortfarande finns det en och annan som ordnar auktioner på fiskar och växter ibland, så har du tur kanske det trots allt finns någon i din närhet. Till exempel Uddevalla, Örebro, Malmö och kanske någon i Stockholmsområdet.
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
Jag har sålt en del räkor via blocket, dock har jag inte vågat skicka levande. Har precis köpt några räkor som jag ska få hemskickade i veckan så ska bli spännande att se!
#5: Jag är osäker på hur det är med räkor och snäckor, men levande fisk är ju inte tillåtet att skicka med post.