Akvarium iFokus

Akvarium

Läst 138 ggr
ThisIsTheOne
0

Guppy attackerad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Min fina underbara gyppyhane (favorit av alla mina yngel) blev tidigare i dag attackerad av sina yngre syskon (han är kvar i yngelkaret då jag funderade på att avla på honom…)

Jag flyttade honom till ett akvarium med ännu yngre yngel och även där blev han attackrad, de nafsade i hans stjärtfena och även i hans ”ansikte”.

Han flyttades då till en större skål. Han låg på botten till och från i timmar. Jag gav honom mat efter några timmar och han började piggna till nu framåt kvällen. Testade att släppa i honom i sitt ”hem akvarium” och nu terroriserar ingen honom och han verkar må finfint!

Vad i hela friden handlade detta om! Nån som har en teori?

ThisIsTheOne
0

#0: Får tillägga att han är 5,5 månad gammal.

ThisIsTheOne
0

#1: Uppdatering! I morse simmade han runt som vanligt. Sen simmade han in i grottan och tryckte där heeeela dagen (vilket han inte gjort tidigare). Tänkte att nu är slutet nära. Nu har han kommit fram, äter och är piggelin!

Hans fenor har vuxit mycket senaste veckorna. Är det återhämtning tro? Han verkar ju inte sjuk, mer än att han gömde sig i dag.

[Flodbis]
0

Det är svårt att säga, fiskar i överlag bråkar ibland utan anledning. Är fisken svagare av någon anledning, även om tillfälligt, blir han ett lätt mobboffer.

Draken
0

#2: Troligtvis så är han, på ett eller annat vis, lite svagare än de andra. Det behöver inte betyda något alls, och det är inget som "går i arv" till eventuella yngel.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis