Akvarium iFokus

Akvarium

Läst 61 ggr
Linnea444
0

kardinalfisk

Hej!

Jag köpte fiskar och räkor idag. Tyvärr dog alla 6 st kardinalfiskar som jag hade köpt redan några minuter in på bilresan. De som inte dog i bilen började simma upp och ner och dog sedan i påsen i akvariumet. De andra fiskarna klarade sig bra. Vad kan jag gjort fel? Läste att fiskarna skulle ha mörkt under transporten vilket de inte hade då vi fick fiskarna i genomskinliga påsar. Men kan de verkligen dö så fort? Vågar jag köpa samma sort igen och ge det ett nytt försök? Eller ska jag hålla mig till andra fiskar? Kan tillägga att det var runt 20 grader i bilen.

Draken
1

#0: Var du på affär och köpte dem, så åk tillbaka och få nya fiskar. Det där får inte hända.

Köpte du av privatperson så prata med personen i fråga och berätta läget. Om det vore jag så hade jag betalat tillbaka en del av pengarna

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Maleficum
1

Du är helt säker på att de dog? (Vissa fiskar, speciellt mindre, kan verka döda när de blir stressade men återhämtar sig efter ett tag).
Är de köpta i djuraffär? Isåfall skulle du gå tillbaka och klaga för fiskarna ska inte dö direkt de blivit fångade (då är det något fel på dem från början).

Jag har transporterat fiskar både långt och kort och aldrig varit med om att de dött på vägen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Linnea444
0

Lät de ligga i påsen i akvariumet ett tag. Men de andades inte och låg i en hög på botten av påsen. Är helt säker på att de var döda tyvärr. Ska gå tillbaka till där jag köpte dem och fråga om jag kan få nya. Men de verkade helt friska när de togs ur akvariumet.