Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettfails
Läst 79 ggr
Niklas
0

Akvarie-fails?

Jag antar att det har hänt mer än en att ett akvarium börjat läcka. Ofta hinner det väl upptäckas innan det blir ett stort problem, men inte alltid väl? Är det någon som har en läckande-akvarium-historia eller annat missöde och vill berätta? 🙂

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Nephi
1

Läckande akvarium, överfyllda akvarier och katter som plumsar i har hänt 🙈

Läckan upptäcktes som tur var strax efter den troligen börjat, och det var högt silikonen släppt. Blev att snabbt försöka tömma ur så vatten nivån var låg nog att inte läcka. Självklart så upptäcktes det vid 11 på kvällen så att ta reda på det vattnet på golvet blev prio. Att ta reda på och flytta fiskar, räkor och inredning blev ett projekt för morgonen efter 😅

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Draken
1

Jag har haft en hund som har trillat ner i ett av mina större akvarium. Jag använder stegbock till de större karen, annars när jag inte ner till botten 🙈 Hunden vart nyfiken på vad sjutton matte höll på med, så han klättrade upp på stegbocken när jag var i badrummet och gjorde ren pumpen. Jag vet inte hur/vad han gjorde, men han plumsade i akvariumet.

Ett annat missöde var när jag satt i vardagsrummet och tittade på TV. Jag hörde ett knak från köket sen började det spola vatten. Ett av mina akvarium hade spruckit på diagonalen, jag hade vatten överallt kändes det som. Tack och lov så var det ett av mina mindre akvarium. Hade varit jobbigt annars 🙈

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Niklas
0

#1, #2: Det låter som om ni båda hade tur som var hemma just då. 🙂

Draken
0

#3: Jo jag har haft tur under alla mina år. Men en bekant till mig hade inte lika stor tur.
Hennes 600 liters började läka när hon var på semester, och eftersom hon skulle vara borta bara en veckas tid så anlitade hon ingen fiskvakt.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Niklas
0

Mardrömmen borde vara att vara bortrest och bo i lägenhet med någon under sig när sånt händer. Fast man kanske inte får ha så stora akvarier då.

Draken
0

#5: Hon bodde i hus, så det var ju en fördel, men jäklar vad dyrt det blev, trots försäkring.

Man får ha stora akvarium i lägenhet, om golvet håller för det. Jag bor i lgh. Och jag har haft flera stora akvarium igång samtidigt ☺️

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis