Akvarium iFokus

Akvarium

Läst 97 ggr
[Flodbis]
0

Skicka växter via posten

Vad för fraktalternativ ska man välja? Jag ska skicka flytväxter, blir det annorlunda om det är med lite vatten - 2dl?

Nephi
1

Spårbart till ombud skulle jag kört på nu när det börjar bli kallt ute. Minst spårbart 🙈
Du får se på vikt hur mycket vatten du kan ha i, jag skickar växter i fuktigt papper men det är inte heller flytväxter

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

[Flodbis]
0

#1: Jag tror det blir ca 200g med bara vatten så man borde nog köra på 500g för att vara säker då paketet också väger lite 🙂 Hmm okej då kör jag spårbart, det är väl ca 10 grader här på nätterna och personen bor i samma del av landet så jag tror inte det är för kallt ännu?

Nephi
1

#2: Under 10 grader börjar det vara risk för problem, därför är spårbar bra. Det hanteras för det första på ett helt annat vis och det är lätt att följa att det inte blir liggandes någonstans någon längre tid.

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

[Flodbis]
0

#3: bra att veta, tack!

Maleficum
2

Jag har skickat flytväxter en gång och skickade den med fuktigt papper (la fuktigt/blött papper i botten på en ask och sen växterna på med rötterna mot pappret). En del flytväxter är känsliga för att få vatten ovanpå bladen så skulle nog skippat att ha vatten när det ska hanteras av posten.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Flodbis]
0

#5: Jaha! Dessa är stor andmat så jag tror inte de är så känsliga för det, det är nog värre med växter som red root floaters. Men tack för tipset jag visste inte man kunde skicka dem med blött papper, trodde de dog då!

• Redigerat 2024-10-15 20:50 av [Flodbis]