Zefirkas akvarium #2
Den förra tråden började bli full så här är den nya.
Lite smått o gott om mitt akvarium och ett gäng fiskar som bor där 😉

Förra tråden:
https://akvariefisk.ifokus.se/discussion/1561912/zefirkas-akvarium?postId=20372958
- Redigerat 2024-08-18 18:08 av [Zefirka]
Snyggt 🙂
Jag har bara två pansarmalar just nu (en albino och en panda), och som några av er kanske vet så är det för att det inte finns några just nu av samma sort i djuraffären. Det var ett bra tag sen dom blev så få och det har fortfarande inte kommit in några i min närmaste djuraffär och jag hittar inga på blocket. Vad ska jag göra?
Du kanske kan köpa en annan sort som det finns fler av ? Det är inte optimalt, men det är ju bättre att de kanske är 6-8 stycken än om de bara är två.
#3: funkar det då med att det är en annan sorts pansarmalar? För det finns metallpansarmalar i djuraffären (eller fanns senaste gången jag var där). Tänker så det inte blir att de kommer vara ensamma ändå, då är det ett ganska onödigt köp
#4: Det är som sagt inte optimalt, men bättre än att de skall vara för få.
Har sett att pansarmalar gärna söker sig till andra arter om det inte finns deras egna.
#5: Okej, då testar jag med det. Tack!
Fiint
#7: tack!
Uppdatering:
Har köpt in två metallpansarmalar och en albino, så nu är de fem stycken. Tyvärr olika sorter men man säljer fortfarande bara metallpansarmalar i djuraffären. Jag köpte den sista albino pansarmalen de hade, så nu är de en panda, två albino och två metall. Om det kommer in pandor ska jag köpa minst en till sån. Jag bytte även ut gruset mot sand, köpte en till rot och köpte en växt. Jag hade placerat roten och växten så som jag ville ha dom men det ville inte ancitrusen, hon drog ut växten och flyttade på roten någon decimeter och grävde ett stort hål bredvid haha. (Sista bilden, syns inte så bra men i verkligheten är det ett hål, kanske en kvadratdecimeter stort)
- Redigerat 2025-03-15 13:17 av [Zefirka]
Fint😀