Ska du avveckla eller bara "städa" ?

#1: Nä, jag möblerade om! 😃
Edit: tillägger att det är jättekonstigt ljus för jag har 2 olika lampor, jag ska skaffa mig en ny lampa snart som lyser upp hela längden
- Redigerat 2024-07-27 20:06 av [Flodbis]
#2: phew Var rädd för fiskarna 🥵
Hade en kompis som välte ett akvarium på en fest i gymnasiet och skrattade stolt åt det har fortfarande PTSD från d 😞 jag var inte me på festen vill säja då hade d no fömodlien aldri hänt
- Redigerat 2024-07-27 20:13 av illimbius
#2 Så fint det blev! Spännande att se hur det växer i sig :)
#4: Tack! 😁 Tänkte adda lite röda växter också men väntar med det tills jag fått ordentligt ljus. Försökt skapa många platåer i hardscape:n för mina filerräkor där de också befinner sig rakt i strömmen av pumpen, samt barriärer för de som vill ha det lite mindre strömt. Det är en liten utmaning när man scape:ar för att passa flera invånare hehe
#2: Aha 😊 Snyggt blev det i varje fall 😁
#6: Tackar!! 😃
Har också fler scapes på gång om det är av intresse!
#7Absolut tycker alltid det är kul att få se och för inspo 😅
#8: Visst! Kan se om jag kan få en bra bild när det blivit mörkare mot kvällen (så mycket reflektioner när det är just haha)
#7: Jag tycker det är jätteintressant med scaping. Har dock inte tålamodet själv 😊
#10: du har ju precis scape:at ett kar ju! Simpelt men snyggt 😊

Jag lovade en bild och här är en bild på mitt första försök på aquascape som jag gjorde för ett tag sedan. Jag försökte bygga en grotta, det blev sådär. Fick slut på sten. Tror jag gör bygger om grottan någon gång. Sambon gillar karet dock. Här kan man också se anubiasarna jag köpte från Nephi 😄
Ska fixa en bakgrund när jag bestämt mig vad det är som jag vill ha. Något mörkt antagligen för att stärka firrarnas färger 🤔
- Redigerat 2024-07-29 03:23 av [Flodbis]
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är invånarna som bor i karet ovan. Guppisar, panda pansarmalar och amanoräkor. Jag har världens vackraste guppisar, jag älskar dem så mycket haha.
Det roliga var att jag var antiguppy hur länge som helst, tills min kompis övertalade mig att skaffa några. Aldrig ångrat det, jättesociala och vackra firrar. Man får bara se till att handla från privatpersoner
- Redigerat 2024-07-29 03:24 av [Flodbis]
#11: Ja jo det har jag väl iofs 😊 Men jag har inte tålamodet som ni har, skulle dock vilja scapa ett kar "på riktigt"
#12: Det blev snyggt 😀 Varför målar du inte en svart bakgrund, om du inte vill ha 3D förståss ?
Jag har ju målat bakgrunden svart på mitt 120 liters. Funderar även på att måla kortsidorna.
#14: Jag tycker dina scape:s är "på riktigt!" Jättefina ju och simplicitwt innebär inte sämre. Det är bara olika stilar 😃
Jag har ett 140L som har svart bakgrund så jag funderar… borde man ha det på fler eller blir det kanske tråkigt?
Du kan ju alltid pröva 😁
Appropå bakgrund så kan jag också tycka basic svart är riktigt snyggt, samma med vitt eller frostat :)
#16: Vad är frostat?
#15: Tack 🙂💖
Jag har svartmålat bakgrund på flera av de kar jag har stående i förrådet, så det är inga problem 🙂
Jo jag tror jag skall försöka. Måste bara få tag på färg som inte luktar, vill inte riva hela karet igen för att ställa ut det och måla😉
#16: Jag håller med. Det är snygg och stilrent 🙂
#18: Åh vad coolt ändå! Tänker mig att har man rtt ljus bakom så borde man kunna skapa riktigt coola effekter!
#19: Akrylfärg kanske? Vet inte om den doftar dock då jag inte har så bra luktsinne
- Redigerat 2024-07-30 18:32 av [Flodbis]
#20: Jag skall använda en vattenbaserad färg tydligen, så får se vad jag kan hitta
#21: Håller tummarna att du hittar något bra!

Jag fick äntligen hem ny lampa!!
- Redigerat 2024-07-30 20:11 av [Flodbis]
#23: WOW snyggt 😍
#24: Tack så mycket 😁
#23 vilken skillnad, blev riktigt bra!
#26: Tack! Ja belysning kan göra en del 😀