Akvarium iFokus

Akvarium

Läst 56 ggr
lanaky
0

Lek slöjstjärt

Hämtade två slöjor igår, min annars fredliga slöjis Penny har blivit tokig. Fått lekprickar och är obviously inte en Penny, utan en hane.
Han är på både en slöjis som han levt med länge, men främst en av de nya fiskarna är offret.
Hon får inte vara ifred och jag oroar mig för fiskarnas hälsa med denna stress.
Karet är stort med gömställen, plats etc för alla fyra men hjälper inte.
Vad gör jag nu? Har inte plats med extra kar just nu. Lämna tillbaka den ena nya slöjstjärten som verkar ha triggat igång honom?
Vänta ut?
Vill inte heller köpa fler honor i och med att slöjor är så platskrävande.
Penny är min bebis och stannar oavsett, men som sagt gillar jag inte stressen i karet nu och att alla blir helt slut av hans jagande.
Haft akvarier innan, men är nybörjare på slöjstjärtar eftersom jag inte haft plats för dem innan.

Draken
0

Så länge de andra inte blir skadad eller uppenbart stressad, så skulle jag avvakta några dagar och se hur det utvecklas. Se bara till att det finns gott om gömställen.

Du kan ju också flytta runt lite på inredningen och kanske göra några nya gömställen för att "bryta reviren" så kanske han lugnar ner sig 🙂

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

lanaky
0

Tack för svar! Var väl lite övernervös men jag är så mån om alla djur här hemma , idag har det helt lugnat ner sig så dem behövde nog bara lite tid :D

Draken
0

#2: Vad bra att de har lugnat ner sig nu 🙂

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis