Svamp? Förvärras!
Hej! Så.. Jag har ju då behandlat mina fiskar för svamp, för jag tyckte det såg ut som svamp. Jag har behandlat både med salt och med medicin. Händvisar till bifogad bild på medicinen..
Fiskarna blev bättre, och dessa små ”bölderna” försvann på den svarta fisken till en stor del. Men.. 3 veckor senare, nu har fler fått dessa ”märken”. Jag valde då att behandla med salt igen.. Men ingenting händer. Vad kan jag göra? Kan det vara någonting annat? Och hur ska jag då behandla dem?
Tack i förväg! 🌸
// Fiskismamma. 🥹
För jag tror inte det är vita pricken, och då hade de väl varit döda sedan ett tag tillbaka. Men kan det vara löss?
Hjälp tack! 😩
Lite svårt att se på bilderna, och själv har jag inte jätte stor erfarenhet av varken svamp eller vita pricken. Men har du gjort vatten byten och så med? Är dem pigga och äter annars? Hoppas dem mår bättre snart!
#1: Det ser ut som svamp, men eftersom svampbehandling inte fungerar, så kan det vara karplöss.
Japp, jag håller på med vattenbyten. Jag har bytt varannan vecka cirka 40%. Men ska påbörja varje vecka nu.. De är pigga och äter som de ska.
Jävla projekt detta.. 🥲
Ja.. Usch.. Vi får se. Är bara nervös över att blanda in mer medel. Jag hade nämligen tänkt att försöka fixa värdena mer nu, då det verkar vara hög nitrit. Men så man får kanske köra och testa på sådant medel? Frågan är vad gör man om det inte funkar? Äsch.. Vi ser.
Tack så jätte mycket för hjälpen!😌
#4: Det kan fungera med 50% vattenbyten varje vecka en period för att sänka nitrithalten.