Ombygge i akvariet
Tänkte göra en liten tråd om eftermiddagens designarbete i akvariet. Köpte idag en rot och har lite idéer för hur det kan se ut. Dela gärna lite tips och idéer om ni har!
Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.
Snyggt! 🙂
Snygga stenar men tänker på platsen dom kommer från. Tänker på risk för ev rester av besprutning runt spår. Om sånt görs? Olika rester som t ex olja från maskiner som jobbat där eller nåt från själva tågen. Känns inte som ett område jag skulle ta ifrån iaf.
#6: Förstår hur du tänker. Dessa stenar är dock inte makadam från spåren utan utfyllnadssten från en undergång, ganska långt från spåren. Jag har plockat från detta stället innan så det ska inte vara några problem.
Snyggt! Så himla kul att följa såna här trådar tycker jag 😀 Och grym rot! 😀
#8: Den var ett verkligt fynd ja!
Snyggt. Följer med spänning 😁
Vill också gärna få tips på två växtarter till som kan ge lite kontrast mot dessa i både höjd, färg och utseende.
Bild 1 är C. wendtii green.
Den andra är Microsorum pteropus Windelöv
#14: *Gälört
Tycker det ser jättesnyggt ut 😊
#20 Tack!
Hade tänkt skaffa fler fiskar snart, vad kan ni rekommendera? Just nu bor det 9 st. Guldbaggen, 1st. Purpurhuvudsbarb och 1st siames. Akvariet är 167 l
Det jag själv tänkt är 5st av någon mindre bota t.ex. pakistanbotia, 7st purpurhuvudsbarber och några Ancistrus. Är detta bra eller blir det för mycket för akvariet?
Guldbagge ?
Purpurhuvudsbarben trivs bäst i grupp eller stim, och siamesen är en stimfisk. Införskaffa ett par tre purpurhuvudsbarber till, sen ror jag nog att det är ganska fult i karet.
167 liter är för litet för Siamesen som kan bli uppemot 25 cm.
#24 Guldbarber. Autocorrect tyckte det skulle ha kul.
#25: 😂 okej 🤣
Ser fint ut! 😀 Ja, anubias är verkligen fin, särskilt coffeefolia gillar jag.
Själv är jag frälst i pansarmalar och skulle knappt kunna tänka mig ett akvarium utan 😀