Göra om 325-litersakvarium
Spännande 😀
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Här är det igång. Den stora roten och en till höger hade redan anubias på sig och jag lät dem sitta kvar, därav att den ena har blöt papper på sig 😀
Stenar försöker jag hålla till ett minimum eftersom jag inte vill undvika kalkhöjande. Dragon stone ska tydligen vara bättre så jag har såna och några lavastenar.
Höjden under mangroverötterna byggs upp med filterpåsar med krossad lavasten och stenar.
- Redigerat 2023-05-21, 13:38 av fluffis
Här har de flesta växterna kommit i plus vatten. De flesta växterna är Cryptocoryne eftersom de trivs bra i mitt vatten. Det finns även en del Anubias och Hygrophilia. Hygrophilian har tagit ganska mycket stryk genom att ligga i en spann med vatten. Jag vet inte om det blev för kallt eller för mörkt för den. Nu är det bara att vänta tills vattnet blir klarare och växterna står upp.
Och så såklart snäckor och fisk 😀
Jag blev lite förvånad när jag insåg att de var så många som 18 Neritina. Fast det är kanske inte så konstigt, jag köper en här och en där när jag ser någon jag gillar 😀
De svarta är väldigt snygga men helt onödiga eftersom jag aldrig ser dem. De sitter i princip alltid på mangroverötterna och har samma färg som dem, vilket gör dem osynliga.
Och förutom Neritina så är där förstås en Red racer också (den kanske blir ledsen om jag inte nämner den 😀)
#8: vad söta!
Så otroligt snyggt det har blivit 😍
Skall bli spännande att se när de andra fiskarna kommer i. Visst skulle du ha torpedbarber och nån till här i ?
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
- Redigerat 2023-05-24, 08:06 av Draknästets_Reptiler
#11:
Tack, jupp jupp 😀
Så fint det börjar bli. 😊
'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland
Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te & Vikingar
"If only I could be a merman" / Billy 🧜♂️
#15: ah, vilken otur. 😅
'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland
Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te & Vikingar
"If only I could be a merman" / Billy 🧜♂️
Så vackert allt blir!
Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.
Snyggt 😀
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Tack kära ni 😀