Annons:
Läst 71 ggr
S
2023-04-04 21:15

mitt akvarieintresse/ditt akvarieintresse

Mitt akvarieintresse startade när jag bara var nio år gammal.
Just nu har jag två akvarium med många fiskar i, men planerar att starta upp fler inom snarare framtid.

Ibland kan jag känna att mitt akvarieintresse svalnar, eller att glöden börjar övergå till eld.

Hur är det med ert akvarieintresse?

/sonjabonja😋

Annons:
Nephi
2023-04-04 21:32
#1

Har alltid tyckt att akvarium är intressant men fick riktig fart på intresset och skaffade mina första egna för några år sen när jag hittade till i fokus ☺️

Har 3 akvarium just nu, var uppe i 8 en period. Däremot så är motivationen för akvariumen i en låg period just nu, så blir mer eller mindre bara vattenbyten just nu.


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Draken
2023-04-05 08:22
#2

Är uppvuxen med akvarium. Hade Guppy i en glassbytta på mitt rum när jag var liten 🙈 Fick mitt första egna när jag fyllde 12 (är 50 nu 😉)
Jag har haft det mesta i akvarieväg och har haft så mycket som 12 akvarium igång samtidigt.

Just nu har jag bara 2. Ett på 70 liter och ett på 140 liter. Funderar på att byta upp 140 liter till 300 liter men har inte kommit till skott ännu 😊Har ett hörnakvarium på 350 liter, samt ett måttbeställd som jag har specialbeställt från Tyskland stående i förrådet. Har även ett flertal 100 och 120 liters akvarium stående i förrådet.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

S
2023-04-05 09:30
#3

#1:
#2:
Det låter fantastiskt!
Det måste vara kul att ha flera akvarium i källaren så man bara kan dra igång nåt om man blir sugen.

Jag känner igen mig mycket i Nephi, allts att akvarieintresset är lite svalt just nu.

tack för svar, det är alltid kul att höra hur andra har det!

/sonjabonja😋

Draken
2023-04-05 10:27
#4

Att akvarieintresset svalnar under vår och sommar 'r inte ovanligt. Folk är mer ute och har andra saker för sig 🙂

Mina akvarium ligger i stiltje under vår och sommar, för att blossa upp igen till hösten när det blir mörkare och kallare igen 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

TccT
2023-04-05 11:16
#5

Kan inte säga riktigt när började med akvarium men måånga år sen. Född -65. Är torrlagd just nu men suget finns alltid där. Har bara några oanvända nanoburkar stående nu. Hållit på med allt möjligt även vatteninsekter och svenska fiskar. Insekter drar nog mest nu och sommaren kommer ju🤔 Finns fisk som inte haft, än, men alltid velat ha så borde skärpa mig🙂

Zefirka
2023-04-05 11:43
#6

jag började inte så jättelängesedan med akvarium, ett halvår sedan eller något.

I början hade jag skyhöga nitrithalter. Vi hade köpt lite grejer som skulle hjälpa nitrithalten att minska, men det kändes som om det inte hjälpte. En efter en dog mina fiskar, och jag var jätteledsen över det.

Jag ville helt ge bort mina akvarium, jag orkade inte med mer död.

Men än dag när jag mätte nitriten så var det gul! (Alltså ingen nitrit)

De som var starkast överlevde, det var 4 guppys som dog och 4 koppartetror.

Inte länge efter att nitriten försvann komm 3 stycken yngel till liv!

Då kände jag att akvariet kommer jag aldrig att sälja, jag ville till och med köpa ännu ett!

Nu så blir jag glad när jag ser fiskarna, kan inte fatta att jag var så förkrossad då att jag ville helt slänga akvariet!


Mvh. / Zefirka

Hon/henne

Medarbetare på barnens, akvarium, skojigheter och vänskap ifokus


Annons:
5ara
2023-04-05 16:31
#7

Ja, det där med hur intresset går upp och ned känner även jag igen mig i.

Vår tiomånaders bebis tar mycket energi, och samtidigt planerar vi bröllop till sensommaren så vi låter mest våra akvarier puttra på för tillfället. I måndags gjorde jag dessutom mina första timmar på jobbet igen. Mycket som händer helt enkelt!

Vi har sju stycken igång. När jag hade som mest var det elva eller tolv stycken. Minns inte riktigt, men det var innan jag träffade min sambo/fästman. Förövrigt så träffades jag och min blivande man via en akvaristisk FB-grupp.

Nu är det runt fem år sen jag skaffade det första akvariet.

Upp till toppen
Annons: