Annons:
Etikettersjukdomarmalartetror
Läst 55 ggr
Kaiia
3/29/23, 2:59 PM

Vitt ludd kardinaltetror

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Jag har ett relativt nytt akvarium på 54 liter som just nu innehåller kardinaltetror, räkor, och några sniglar. Tetrorna har dock en efter en blivit sjuka och dött, och det känns som en fruktansvärt tråkig start på mitt akvarieliv… Har precis slutfört en behandling mot vita prick, men har nu fått till mig att det kanske inte alls är vita prick utan nåt helt annat. För tillfället ser endast en fisk angripen ut, bifogar bilder. Hon ser pigg och glad ut i övrigt, men blir osäker på om jag ska låta henne vara eller avliva henne. Medicinera mot nåt annat, isåfall vad? Nån som vet vad det är för fel på henne?

Jag ska även ta hem en mal från mitt jobb (skola) som bor i ett alldeles för litet akvarium just, men vill inte riskera livet på malen om inte mina jag redan har hunnit bli friska igen. Ska byta malen mot ett antal växter från mitt akvarium som jag ska ta med till skolan. Hur länge ska jag vänta innan jag hämtar hem malen? Vill inte heller riskera att dra med mig nån smitta till skolans akvarium, hur stor är risken för det?

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Annons:
Nephi
3/29/23, 3:20 PM
#1

Någon typ av svamp ser det ut att vara ☺️
Vad har du behandlat med hittills?


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Kaiia
3/29/23, 3:27 PM
#2

#1: Har behandlat med Faunamor och höjt temperaturen i karet till 30 grader, eftersom jag trodde det var vita prick…

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Nephi
3/29/23, 3:40 PM
#3

Testa Esha exit eller salt istället 😉
Var försiktig sen när du ska sänka temperaturen sen! Är dem redan sänkta i immunförsvaret så blir dem lättare sjuka vid temperatur byten


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Draken
3/31/23, 10:53 AM
#4

Det är någon form av svamp de har fått. precis som skrivet här ovan, prova med ESHA exit

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: